اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌های قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از امسال دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌های قزوین

حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز بیشتر در مدارس و محله‌های آسیب‌خیز برگزار می‌شد که اداره کل بهزیستی تلاش می‌کند تا از اواخر فروردین‌ماه جاری این آموزش‌ها در دانشگاه‌های قزوین نیز برپا ‌شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در همه دانشگاه‌های استان قزوین از جمله دولتی، پیام‌نور، آزاد و علمی و کاربردی با هدف پیشگیری از بیماری ایدز در بین دانشجویان و افزایش آگاهی و اطلاعات آنان از این بیماری برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز با حضور مربیان‌ آموزش‌دیده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که در این دوره‌ها پکیج آموزشی و آموزش‌های لازم به دانشجویان ارائه می‌شود، عنوان کرد: این مربیان از دانشگاه علوم پزشکی قزوین هستند که در این راستا با اداره کل بهزیستی همکاری می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برپایی دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز تاثیر چشمگیری در کاهش و پیشگیری از این بیماری دارد به همین دلیل اداره کل بهزیستی قزوین در برپایی این دوره‌ها در بین قشرهای مختلف مردم تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در مدارس و محله‌های آسیب‌خیز از سال 90 به مدت 2 سال آغاز شده است، اظهار کرد: هدف اداره کل بهزیستی استان قزوین در این طرح آگاهی و اطلاع‌رسانی بیماری ایدز به آحاد جامعه بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون این دوره‌های آموزشی پیشگیری از ایدز در همه محله‌های آسیب‌خیز استان قزوین برپا شده و بیشتر مردم در این محله‌ها آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

افشارمقدم با بیان اینکه باید قشرهای مختلف مردم اطلاعات و آگاهی خود را پیرامون بیماری ایدز از طریق رسانه‌های گروهی مانند روزنامه، مجله و اخبار ارتقا دهند، اظهار کرد: آنان با افزایش اطلاعات از این بیماری می‌توانند در برابر آن بیمه باشند.

وی با بیان اینکه امروز عصر ارتباطات است و با روش‌های نوین استفاده از اطلاعات آسان شده است، عنوان کرد: دیگر کسی نمی‌تواند بهانه‌ای در خصوص عدم آگاهی از بیماری ایدز داشته باشد چراکه اطلاعات در این بیماری بی‌شمار است و افراد می‌توانند با بهره‌گیری از این اطلاعات خود را در برابر آن مصون بدارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مبتلا شدن به بیماری ایدز به سن خاصی مربوط نمی‌شود و همه‌ آحاد جامعه در معرض خطر این بیماری هستند.

انتهای پیام/77009/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول