اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو عنوان کرد

توسعه بخش‌های کشاورزی، معدنی و لجستیکی لازمه رونق منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اولویت‌های برنامه‌ای منطقه آزاد ماکو را در توسعه بخش‌های کشاورزی، معدنی و لجستیکی لازمه رونق منطقه آزاد ماکو در سال جاری اعلام کرد.

توسعه بخش‌های کشاورزی، معدنی و لجستیکی لازمه رونق منطقه آزاد ماکو

حسین فروزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توسعه و رونق منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی و لجستیکی است.

وی در این راستا از کمبودهای موجود در منطقه در زمینه‌های سه‌گانه فوق یاد کرد و افزود: رسیدگی به این بخش‌ها از اولویت‌های کاری منطقه آزاد در سال جاری است.

فروزان در زمینه لجستیک بر لزوم رسیدگی به راه‌های منطقه آزاد ماکو در زمینه جاده‌، ریل و فرودگاه تأکید کرد و گفت: در این راستا عملیات اجرایی فرودگاه ماکو با سرعت تمام در حال انجام است که تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی به تشکیل صف‌های طولانی چند کیلومتری از کامیون‌های ترانزیتی در مبادی گمرک منطقه اشاره کرد و افزود: این مسئله به معضل اساسی برای رانندگان تبدیل و سبب افزایش بار ترافیکی در این منطقه و ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو دو محوره کردن مبادی ورودی و خروجی گمرک بازرگان را از دیگر برنامه‌های موجود در این راستا عنوان کرد و افزود: با اتمام مراحل انجام این طرح طی 10 روز آینده، می‌توان شاهد کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها در این منطقه شد.

وی همچنین از تداوم پیگیری‌ها در احداث بزرگراه بازرگان به تبریز خبر داد و با اشاره به کم‌ لطفی‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه گارانتی این راه به شرکت فاینانسور چینی، گفت: تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فاینانسور چینی در زمینه احداث این بزرگراه انجام شده است که به سبب عدم گارانتی راه از طرف وزارت راه، پیگیری این روند با کندی روبرو شده است.

فروزان تصریح کرد: احداث این بزرگراه نقش مهمی در توسعه منطقه شمال غرب کشور و به ویژه منطقه آزاد ماکو می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/61006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول