اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

شرکت 1482 کارگر ساختمانی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از شرکت یک‌هزار و 482 نفر از کارگران ساختمانی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای خبر داد.

شرکت 1482 کارگر ساختمانی در آزمون صلاحیت حرفه‌ای در قم

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت ارتقای توانایی کارگران ساختمانی و جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت و ساز اظهار کرد: در سال 92، یک‌هزار و 482 نفر از کارگران ساختمانی پس از طی دوره‌های آموزشی برای تعیین سطح مهارت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند.

وی افزود: مطابق استانداردهای مورد نیاز و با هدف تقویت و مقاوم‌سازی بناها و جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت و ساز، آموزش‌هایی هم‌راستا با سایر سیاست‌های دولت از قبیل استانداردسازی مصالح ساختمانی، تولید صنعتی ساختمان، امور مهندسان ناظر و طراح و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی کار، صنعت ساختمان توسط وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی به کارگران قمی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: کارگران در هشت حرفه از قبیل کارگر عمومی آرماتوربندی، کارگر عمومی، برق‌کار ساختمان، کارگر عمومی رنگ‌کاری، کارگر عمومی لوله‌کش گاز خانگی، کارگر عمومی درب و پنجره‌ساز، کارگر عمومی بتن‌ریز و بتن‌ساز، کارگر عمومی لوله‌کشی و نصاب وسایل بهداشتی و کارگر عمومی اسکلت‌ساز در آزمون صلاحیت حرفه‌ای سال 92 شرکت کردند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از افرادی که تعیین صلاحیت شده‌اند، موفق به کسب گواهینامه مهارت و پروانه صنعت ساختمان شدند.

وی عنوان کرد: از تعداد افراد پذیرفته شده در آزمون تعیین صلاحیت در رشته صنعت ساختمان که در هشت حرفه و در 2 بخش تئوری و عملی برگزار شد بیشترین تعداد شرکت کننده در حرفه کارگر عمومی برق‌کار ساختمان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به آمار بالای حوادث کار در صنعت ساختمان اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شاغلان فعال در صنعت ساختمان ضمن کیفی‌ساختن پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا ضریب ایمنی و مقاومت بناهای احداث شده را در مقابل بلای طبیعی افزایش می‌دهد.

عطارنیا یادآور شد: با هدف تکریم ارباب رجوع و کاهش حجم مراجعات طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دفاتر پیشخوان معین استان قم انجام شد تمام مراحل ثبت‌نام، اعلام نتیجه و حتی تحویل گواهینامه قبول شدگان نهایی از طریق این دفاتر انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/78008/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول