اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

آموزش 60 کارآموز بانو در هر دوره فنی و حرفه‌ای در کامیاران

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان کامیاران گفت: در هر دوره آموزشی 60 کارآموز در پنج رشته مختلف آموزش می‌بینند.

آموزش 60 کارآموز بانو در هر دوره فنی و حرفه‌ای در کامیاران

اوسط اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای با حفظ تنوع آموزشی و بر اساس نیاز جامعه و درخواست کارآموزان دارای دوره‌های متفاوت است که هر دوره حداقل دارای پنج رشته است.

مدیر آموزشگاه فنی حرفه‌ای خواهران شهرستان کامیاران افزود: در هر رشته آموزشی حداقل 12 نفر پذیرش می‌شوند که بسته به فضای آموزشی کلاس تا 15 نفر هم افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: در هر دوره این آموزشگاه 60 نفر کارآموز در رشته‌های مختلف مورد آموزش قرار می‌گیرند که هر رشته با میانگین 40 ساعت بر اساس ساعت کار استاندارد آموزشی با در نظر گرفتن روزهای مفید طی دو ماه برگزار و آموزش داده می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر پنج مربی با تجربه در این آموزشگاه در حال فعالیت هستند که با توجه به متنوع بودن رشته‌های آموزشی، هر مربی با توانایی کامل حداقل دو تا سه رشته را پوشش می‌دهد.

اسدی گفت: این آموزشگاه با هدف آموزش افراد کم‌بضاعت شروع به فعالیت کرد و تاکنون توانسته در رشته‌های مختلف بانوان را مبنی بر دوره‌های کوتاه مدت با بازدهی عالی مورد آموزش قرار دهد که خوشبختانه در بسیاری از موارد منتهی به اشتغالزایی فعال در سطح شهرستان شده است.

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان کامیاران اضافه کرد: از لحاظ تجهیزات و مواد مصرفی زیرپوشش فنی و حرفه‌ای است و خوشبختانه تاکنون کمبودی از این جهت وجود نداشته است.

وی با اشاره به صدور گواهینامه برای فارغ‌التحصیلان این آموزشگاه، گفت: مدرک ارائه شده از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش بوده و در مواقع بسیاری به عنوان واحدهای گذرانده دبیرستان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای دارای اعتبار بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌های متعدد استانی و کشوری این آموزشگاه گفت: از ارزشمندترین مقامات این آموزشگاه با توجه به المپیادهای کشوری، خوشبختانه فنی و حرفه‌ای بانوان کامیاران تاکنون موفق به کسب مدال طلای المپیاد طراحی دوخت و همچنین مقام اول استانی در قالی‌بافی و مقام اول آموزشگاهی در استان با توجه به کارکرد مربیان و کارآموزان شده است.

اسدی متذکر شد: با توجه به زحمات بی‌دریغ مربیان این آموزشگاه، متأسفانه هنوز حق‌التدریس با حقوق نسبتاً کمی هستند و این در صورتی است که بیمه ما ناقص بوده و هنوز کامل نشده و در مورد زمان بازنشستگی مربیان هیچ‌گونه تضمین شغلی ندارند.

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان کامیاران در پایان اذعان داشت: لازم به ذکر است در خصوص عدم تضمین شغلی مربیان فنی و حرفه‌ای بانوان وعده طرح جدید دولتی در سال‌جاری داده شده که امیدوار به اجرایی شدن آن هستیم.

انتهای پیام/79018/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول