اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تبریز:

هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

امام جمعه موقت تبریز گفت: فعالیت‌های ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای نیز تعطیل‌بردار نیست.

هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمد تقی آل‌‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با تأکید بر اینکه مذاکرات باید ادامه یابد و چارچوب آن هم موضوع هسته‌ای است، اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند و روابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید به صورت متعارف و غیرفوق‌العاده باشد.

وی مهم‌ترین دستاورد پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه‌سازی برای پیشرفت‌های علمی دیگر افزود: فعالیت‌های ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای نیز تعطیل‌بردار نیست.

امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر اینکه مذاکره کنندگان ایران باید بر ادامه تحقیقات و توسعه هسته‌ای پافشاری کنند، افزود: هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای کشور قابل تعطیل شدن نیست و کسی هم حق معامله بر روی آنها را ندارد و کسی هم این کار را انجام نخواهد داد.

وی دستیابی به انرژی هسته‌ای را حق مسلم همه کشورها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هم همانند سایر کشورهای منطقه و جهان داشتن انرژی هسته‌ای را حق قانونی خود می‌داند.

آیت الله آل‌هاشم در ادامه با تاکید بر صیانت از دستاوردهای علمی جوانان دانشمند ایران اسلامی به ویژه فناوری صلح آمیز هسته‌ای که در سایه عزم ملی بدست آمده است، اظهار کرد: بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق ما بوده و از هیچکدام از فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرف نظر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز بوده و به کوری چشم استکبار جهانی فعالیت صلح‌آمیز خود را ادامه خواهیم داد و ملت ایران با الهام از مقام معظم رهبری اعلام می‌کند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و به این شعار خود با روح و جان اعتقاد دارد.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: رهبر انقلاب مسئولان را به داشتن تعصب و غیرت در این راه رهنمون فرمودند و از آنان خواستند این موارد را به عنوان خط مشی خود در مذاکرات هسته‌ای بکار گیرند زیرا ملت ایران تا بدین جا هزینه بسیار برای به دست آوردن توان هسته‌ای صرف کرده و خون‌های دانشمندان هسته‌ای و حضور خانواده شهدا این اجازه را به ما نخواهد داد که یک قدم در این مسیر عقب‌‌نشینی کنیم.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت کشور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این سیاست‌ها در 14 بند ابلاغ شده و با اجرای درست آنها سلامت جسمی افراد جامعه به همراه سلامت روحی و معنوی آنها ارتقا می‌یابد.

وی همچنین فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) را به امت اسلام و شیعیان تسلیت گفت و روز تکریم مادران و همسران شهدا را به همین مناسبت گرامی داشت.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول