اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

لایه‌های فرهنگی و انقلابی جامعه شناسایی شود

امام جمعه رفسنجان گفت: منابع قدرت فرهنگی در نظام ما کم نیست و لایه‌های فرهنگی و انقلابی باید در جامعه شناسایی شود.

لایه‌های فرهنگی و انقلابی جامعه شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه رعایت تقوا بر درجات کمال آدمی می‌افزاید، اظهار داشت: تقوا ذخیره آخرت برای صاحبانش است.

وی تصریح کرد: فقیران در پیشگاه خداوند حقوقی دارند که در اموال افراد توانگر نهفته شده و پیامبر (ص) فرمودند؛ «وای بر توانگرانی که روز قیامت فقیران از آنها شکایت می‌کنند و اگر این حق ادا نشود، گرفتاری‌های زیادی به وجود می‌آید».

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر انجام صله رحم خاطرنشان کرد: این مهم هم پاداش اخروی دارد و هم دنیوی و کسی که این عمل نیکو را انجام دهد عمرش زیاد و مالش افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش رسول گرامی اسلام ابراز داشت: ایشان بر صله رحم تاکید فراوان داشتند و برای کسی که آن را انجام می‌دهد، حب خداوند، گشایش در روزی، طولانی شدن عمر و بهشت را بشارت داده‌اند.

رمضانی‌پور با تسلیت ایام شهادت حضرت ام‌البنین ایشان را همسر و مادر شهید خواند و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا حق زیادی بر گردان ما دارند و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، «اگر صبر و استقامت آنها نبود، شوق جهاد در راه خدا در دل مردان می‌خشکید».

امام جمعه رفسنجان گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی را باید در حوزه فرهنگ نشان دهیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود ما عقب هستیم.

وی به قدرت نرم نظام اشاره کرد و اذعان داشت: همان‌طور که دشمن جنگ نرم علیه جوانان ما را به راه انداخته است ما هم قدرت فرهنگی ناب و اصیلی داریم که در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار بوده است.

رمضانی‌پور بیان کرد: منابع قدرت فرهنگی در نظام ما کم نیست و لایه‌های فرهنگی و انقلابی باید در جامعه شناسایی شود.

وی هویت فرهنگی را مایه پیروزی و اقتدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: مؤسسه‌ها و نهادهای فرهنگی نباید تنها اسم فرهنگی بودن را یدک بکشند، بلکه باید در عمل ثابت کنند که فرهنگی هستند.

وی از میل و رغبت خانواده‌ها به فرهنگ قرآنی یاد کرد و ابراز داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی با همکاری عالمان دینی میسر می‌شود و همه باید نسبت به آن اهتمام بورزیم.

رمضانی‌پور اخلاق و فرهنگ دینی، امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد سبک زندگی علوی و فاطمی و ... را در جامعه ایران اسلامی مهم دانست و تاکید کرد: رسانه ملی باید به گونه‌ای عمل کند که بیش از گذشته به فرهنگ ارزشی بپردازد.

وی بر ضرورت توجه به فضای مجازی تاکید و خاطر نشان کرد: نصب‌العین قرار دادن فرامین رهبر فرزانه می‌تواند ما را متوجه مزاحمان و موانع فرهنگی کند.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: این حوزه از مترقی‌ترین سیاست‌ها در دنیا محسوب می‌شود و سربازان این عرصه باید نسبت به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشند.

وی به کمک همگان در ساخت مصلای رفسنجان تاکید کرد و ابراز داشت: همه ما در این کار معنوی سهیم باشیم تا باقیات و صالحاتی برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام/80016/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول