اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون استاندار گلستان انجام گرفت

تشریح 8 برنامه مدیریت جهادی در گلستان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» هشت برنامه پیش‏‌بینی شده برای مدیریت جهادی در سال جاری در استان گلستان را تشریح کرد.

تشریح 8 برنامه مدیریت جهادی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس نیاوند شب گذشته در جمع مدیران دستگاه‏‌های اجرایی استان گلستان برنامه‏‌ریزی را شالوده مدیریت جهادی خواند و با اشاره به اهداف کلی این هشت برنامه اظهار داشت: برنامه‎های مدیریت جهادی در این استان باید مشخص و مبتنی بر سیاست‏‌های اداری کشور باشد و موضوعات استراتژیک، اقدامات اساسی، اجرایی، نظارت و ارزیابی دقیق به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هشت برنامه پیش‌‏بینی شده برای مدیریت جهادی در سال 1393 در استان گلستان باید به صورت جدی، با برنامه و پیگیرانه از سوی مدیران دستگاه‎های اجرایی دنبال شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان مهندسی نقش و ساختار دستگاه‏‌های اجرایی را برنامه اول مدیریت جهادی در این استان خواند و گفت: این برنامه با هدف تمرکززدایی و چابک‌‏سازی دستگاه‏‌های انجام می‏‌شود که استفاده از ظرفیت‏‌های مردمی، انعطاف‏‏‏‌پذیری و عدم تمرکز، کل‏نگری، همسوسازی و هماهنگی و تعامل اثربخش به همراه دارد.

نیاوند توسعه دولت الکترونیک و هوشمند‏سازی اداری را دومین برنامه‌‌ پیش‌‏بینی شده مدیریت جهادی در استان اعلام کرد و اذعان داشت: تسهیل و تسریع دسترسی مردم به خدمات دستگاه‏‌ها، ارائه خدمات مطلوب، سریع و دقیق، توجه به اثربخشی و کارایی، کاهش هزینه‏‌ها و اصلاح سیستم‌‏ها و روش‌‏ها از اهداف این برنامه است.

خدمات عمومی در گلستان باید در فضای رقابتی ایجاد شود

وی با اشاره به برنامه سوم مدیریت جهادی در استان خاطرنشان کرد: خدمات عمومی در استان باید در فضای رقابتی ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان ادامه داد: ارائه خدمات عمومی با کیفیت برتر، قیمت مناسب، زمان کوتاه، فضای رقابتی به دور از فضای انحصاری، تغییر رویکرد موافقت‌نامه‏‏‌های بودجه‌‏ای از روش سنتی به نظام عملکردی و یا بودجه عملیاتی از مهمترین اهداف این برنامه است.

نیاوند مدیریت سرمایه انسانی را چهارمین برنامه پیش‌‏بینی شده مدیریت جهادی در استان خواند و گفت: جذب نیروی انسانی متناسب با نیازها، تعالی سرمایه انسانی، بهره‌‏وری نیروی انسانی، پرداخت‏‌ها و تشویق‏‌ها متناسب با شایستگی‏‌ها، انگیزش، آموزش، طبقه‌‏بندی مشاغل و شرایط احراز، بانک اطلاعات مدیریت نیروی انسانی و طراحی مدل شایستگی و نظام انتخاب و انتصاب از اهداف این برنامه است.

وی فناوری‏‌های مدیریتی را پنجمین برنامه پیش‏بینی شده مدیریت جهادی در استان اعلام کرد و یادآور شد: رشد و ارتقای نظام‌مند تمام عناصر مدیریتی استان مبتنی بر ارزش‌‏ها و اسناد بالادستی، عدالت‏‌محوری، شفافیت و روزآمدی در اجرای قوانین و مقررات اداری و دانش‌‏بنیان کردن نظام اداری از مهم‌ترین اهداف پنجمین برنامه پیش‌‏بینی شده مدیریت جهادی در استان است.

برنامه توسعه فرهنگ سازمانی باید در گلستان اجرایی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به برنامه ششم مدیریت جهادی در این استان افزود: برنامه توسعه فرهنگ سازمانی با اهداف نهادینه‌‏سازی فرهنگ کار و تلاش، خودکنترلی و امانت‏داری، پاک‏‌دستی و پاک‏‌چشمی، تعلق و تعهد سازمانی، انضباط اداری، اجتماعی و مالی، خدمات‏‌دهی بی‏‌منت به مردم و پاسخگو بودن به مردم در استان باید اجرا شود.

نیاوند صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری را برنامه هفتم مدیریت جهادی در استان اعلام کرد و ادامه داد: حفظ و صیانت از حقوق مردم، افزایش پاسخگویی، مسئولیت‌‏‏پذیری و اعتماد عمومی، ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد، دسترسی آسان، سریع و ضابطه‌‏مند مردم به اطلاعات مورد نیاز و حفظ حقوق مردم و جبران خسارت‏‌های وارد در اثر قصور در تصمیمات و اقدامات ما از مهمترین اهداف این برنامه‏‌ است.

وی قانون‏گرایی، اشاعه فرهنگ مسئولیت‌‏پذیری پاسخگویی و تکریم ارباب‏‌رجوع و شهروندان، رضایت‏مندی مردم و اعتماد و اطمینان به خدمتگزاری ما و نهادینه‌‏سازی وجدان کاری، انضباط اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی، امانت‏داری، صرفه‏‌جویی، ساده‏‌زیستی و حفظ بیت‏‌المال را از دیگر اهداف این برنامه ذکر کرد.

این مسئول نظارت و ارزیابی از برنامه هشتم مدیریت جهادی در گلستان ذکر کرد و متذکر شد: کسب اطمینان از صحت فرآیند برنامه‌‏ریزی مدیریت اجرای برنامه‏‌ها در راستای تحقق اهداف و چشم‏‌انداز کشور از اهداف هشتمین برنامه پیش‌‏بینی شده مدیریت جهادی در استان است.

انتهای پیام/2307/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول