اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 سال اخیر

20 مورد پرونده زیرمیزی در کردستان رسیدگی شده است

رئیس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از رسیدگی به 20 پرونده دریافت زیرمیزی پزشکان استان از سال 88 تاکنون خبر داد.

20 مورد پرونده زیرمیزی در کردستان رسیدگی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اشرف رادور ظهر امروز در نشست اعضای شورای نظام پزشکی استان کردستان با استاندار این استان بر توجه ویژه این دانشگاه نسبت به تخلفات پزشکی در استان تأکید کرد.

وی افزود: از سال 88 تاکنون 20 مورد شکایت در خصوص دریافت زیرمیزی توسط متخصصان استان داشته‌ایم و پس از رسیدگی این پرونده‌ها نیز 2 متخصص از استان اخراج شده‌اند.

شاه‌غیبی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از کمبود نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مشکلات درمانی استان نام برد.

وی افزود: هم‌اکنون در حوزه جراحی و ارتوپدی کمبود نیرو داریم و اساتید و متخصصان استان نیز علاوه بر انجام وظیفه در مراکز درمانی به مبحث آموزشی نیز می‌پردازند و مسائل آموزشی رزیدنت‌ها را نیز غیر از تربیت دانشجویان پزشکی بر عهده دارند که این امر خستگی‌های فراوانی را بر پزشکان استان تحمیل کرده‌ است.

وی همچنین از برخورد رسانه‌ها با پزشکان استان انتقاد کرد و افزود: علاوه بر استرس شغلی متأسفانه استرس ناشی از انتقاد رسانه‌ها نیز بر مشکلات ما افزوده است.

یوسف‌زمانی رئیس انجمن داروسازان استان کردستان نیز از بی‌مهری نسبت به فعالان این عرصه انتقاد کرد و خواستار حمایت هر چه بیشتر و ایفای نقش داروسازان در تصمیمات مدیریتی حوزه درمان استان شد.

محمودپور نماینده گروه علوم آزمایشگاهی استان در سازمان نظام پزشکی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از وسایل و تجهیزات علوم آزمایشگاهی حتی کیت‌های آزمایشگاهی نیز از خارج از کشور وارد می‌شود متأسفانه شاهد رشد بیش از 200 درصدی هزینه‌ها در این حوزه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این تعرفه‌ها به صورت سالانه اعلام می‌شود متأسفانه دلال‌های بازار قبل از اقدامات دولت دست به احتکار وسایل آزمایشگاهی می‌زنند و همین امر بر گران‌ شدن این خدمات می‌افزاید.

محمودپور خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه درآمدهای ما به یک‌سوم تقلیل یافته است اما مالیات‌ها به 3 برابر افزایش یافته است و همین امر مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

مارابی معاون رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی استان کردستان نیز از عدم تناسب افزایش تعرفه‌ها با گران‌شدن هزینه‌های پزشکی و تجهیزات، افزایش تعرفه‌های مالیاتی به عنوان مشکلات جامعه پزشکی استان نام برد.

وی افزود: بر اساس آمار سال‌های 89 و 90 بیشترین میزان پرداخت مالیات توسط صنف پزشکی استان پرداخت شده و سهم پزشکان کردستانی نیز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار بالاتر است.

مارابی تصریح کرد: شفاف‌ترین درآمد را گروه پزشکی دارند اما متأسفانه برخوردهای هیئت‌های حل اختلاف در این مدت 8 برابر شده و همچنان نیز این پرونده‌ها مفتوح هستند.

وی در پایان افزود: متأسفانه روال کارشناسی نبوده و بر اساس چانه‌زنی است و این امر که جامعه پزشکی نیز مانند سایر اصناف صورت معاملات خود را به اداره مالیات ارائه کنند امری قابل قبول نیست.

انتهای پیام/79006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول