اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی استان کردستان:

دریافت زیرمیزی پزشکان کردستانی نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کردستان گفت: بر اساس اعلام سازمان نظام پزشکی کشور میزان دریافت زیرمیزی پزشکان کردستان نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است.

دریافت زیرمیزی پزشکان کردستانی نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک قطبی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای نظام پزشکی استان با استاندار کردستان اظهار کرد: شرایط ماندگاری پزشکان متخصص و فوق‌متخصص در استان کردستان بسیار کم بوده و متأسفانه نسبت به دیگر استان‌های کشور جذابیت کمتری دارد.

وی افزود: پزشکان برای فعالیت باید حاشیه امنی داشته باشند و در این مسیر نیز رسانه‌ها در راستای جلب اعتماد مردمی و ارتقای جایگاه پزشکان در جامعه ما را یاری کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کردستان تصریح کرد: منکر خطاهای پزشکی نیستیم و این مهم امری طبیعی است و در این راستا نیز هیئت بدوی و تجدیدنظر را تشکیل داده‌ایم و به تخلفات پزشکان رسیدگی می‌کنیم.

قطبی افزود: متأسفانه مطبوعات و رسانه‌ها در خصوص تخلفات پزشکان در برخی موارد اغراق می‌کنند و این مهم موجب شده است که اعتماد مردمی نسبت به جامعه پزشکان کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: میزان دریافت زیرمیزی توسط پزشکان در کردستان نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار پایین بوده و این دریافت‌ها نیز کلان نیست.

قطبی همچنین گزارشی از روند عملیات اجرایی ساختمان جدید نظام پزشکی استان در سایت اداری سنندج ارائه کرد و افزود: در صورت فراهم ‌شدن تسهیلات لازم برای انشعابات آب و برق و دیگر خدمات طی 3 ماه آینده این ساختمان آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی افزود: مشکلات مالیاتی و تحمیل مالیات‌های سنگین بر پزشکان از دیگر دغدغه‌های آنان بوده و امیدواریم این مهم تسهیل یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون مالیات پرداختی جامعه پزشکان از مالیات پرداختی صنف طلافروشان نیز بیشتر است و این مهم با توجه به گران ‌شدن هزینه خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی بر مشکلات جامعه پزشکی استان افزوده است.

قطبی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد؛ خبرنگاران استان مشکلات و خطاهای پزشکی را غلیظ ندیده و از کاه کوه نسازند و به جای سلب اعتماد مردمی نسبت به جامعه پزشکان زمینه را برای ارتقای اعتماد مردم نسبت به این قشر خدوم فراهم کنند.

انتهای پیام/79006/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول