اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر تأکید کرد

ضرورت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، عامل سلامت جامعه

امام جمعه ملایر بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی افراد در جامعه تأکید کرد.

ضرورت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، عامل سلامت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان ظهر امروز در دیدار پرسنل بیمارستان غرضی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام به پاکیزگی و اهمیت آن در جامعه بسیار سفارش دارد افزود: با تبعیت از دین اسلام رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، در جامعه  یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سلامتی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی به فرد است و تا زمانی که این نعمت الهی در معرض خطر قرار نگیرد انسان قدر آن را نمی‌داند گفت: یکی از موارد سلامتی، بهداشت دهان و دندان است.

امام جمعه ملایر با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص بهداشت دهان و دندان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در خصوص مسواک زدن فرمودند: اگر بر امتم سخت نبود، مسواک زدن را واجب می‌کردم.

وی ابراز داشت: خوشبو بودن دهان و مسواک زدن قبل از نماز ثواب این فریضه الهی را چند برابر می‌کند.

 

فاضلیان تصریح کرد: در دین مقدس اسلام چهار عامل مهم برای دوری از بیماری‌ها بیان شده و هر کس این چهار نکته را در زندگی رعایت کند مریض نخواهد شد.

وی این موارد را شامل زیاد جویدن غذا، ترک غذا قبل از سیری، خوردن غذای پاکیزه و شستن دست‌ها و رعایت بهداشت برشمرد.

امام جمعه ملایر، سفر را نیز برای سلامتی انسان یک ضرورت برشمرد و گفت: سفر کردن باعث شادابی جسم و روح انسان می‌شود که مهمترین آن سفر حج بوده که باطن انسان را صیقل داده و نشاط روحی و معنوی را برای انسان به همراه می‌آورد.

وی بر حفظ پاکیزگی ظاهری تاکید کرد و ابراز داشت: انسان باید در زندگی علاوه بر پاکی باطن و معنویت روحی ظاهر خود را نیز آراسته کند چراکه اسلام با ژولیدگی و آراسته نبودن ظاهر مخالف است.

فاضلیان خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر به سلامت خود و جامعه اهمیت دهیم کمتر دچار مشکل می‌شویم و جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

وی از پزشکان به عنوان ناجی سلامت انسان‌ها یاد کرد و افزود: پزشکان نیز باید با نیت خیر و کار برای خدا بر سر بالین بیماران حاضر شوند زیرا نیت خیر باعث اجر و منزلت بیشتر این قشر در نزد خداوند خواهد شد.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول