اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بازرسی‌های بهداشت محیط در قزوین، دارای سامانه جامع شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین از راه‌اندازی سامانه جامع بازرسی‌های بهداشت محیط در این استان خبر داد.

بازرسی‌های بهداشت محیط در قزوین، دارای سامانه جامع شد

سیدسعید صدقی اسکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت بازرسی و لزوم انجام تمام فعالیت‌های بازرسی بهداشت محیط و فرآیندهای خود کنترلی و خود اظهاری بهداشتی متصدیان و کارفرمایان واحدهای مورد بازرسی در سطح کشور، بازرسی‌های بهداشت محیط در استان قزوین نیز راه‌اندازی شد.

وی اذعان داشت: به همین منظور در این استان نیز، در قالب چهار کارگاه آموزشی، نحوه کار با این سامانه، به کارکنان ستادی واحد بهداشت محیط 6 شبکه بهداشت ـ درمان این استان، آموخته شد تا در سال جدید مبنای کار بازرسی کارشناسان قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین ادامه داد: این کارگاه زمستان سال گذشته، در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و قزوین تشکیل شد.

اسکویی عنوان کرد: روز 17 فروردین جاری نیز برای کارشناسان بهداشت محیط ستادی شهرستان‌‌های البرز، بویین زهرا و آوج، به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ثبت مشخصات کلی، اختصاص حساب کاربری و ثبت موقعیت جغرافیایی محل خدمت تمام کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها و مراکز بهداشتی ـ درمانی تابعه بر اساس چک لیست جدید سامانه مذکور، در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده است ثبت واحدهای بازرسی و تعیین موقعیت جغرافیایی مکان و بازرسی از رستوران‌ها نیز از طریق همین سامانه به انجام برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین همچنین از برپایی غرفه سلامت به منظور آموزش بهداشت به مردم، در طول تعطیلات نوروزی، در بام «موزه مردم‌شناسی حمام قجر» و با مشارکت سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قزوین خبر داد.

اسکویی تصریح کرد: این اقدام با هدف ارتقای آگاهی بهداشتی بازدیدکنندگان، از روز یکم تا 15 فروردین جاری انجام شد و مورد استقبال شهروندان، به ویژه مسئولان شهر و مسافران نوروزی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه داوطلبان سلامت شهرستان قزوین در برپایی و راه‌اندازی این غرفه حضور فعال داشتند، بیان کرد: اندازه‌گیری شاخص توده بدنی و فشار خون برای بیش از یک‌هزار بازدیدکننده و همچنین توزیع کتاب با موضوعاتی نظیر کنترل فشار خون، پیشگیری از افسردگی، آپارتمان نشینی و رعایت حقوق همسایگان بخشی از اقداماتی بود که در این غرفه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بروشور و پمفلت با موضوع؛ نکات مهم برای سلامت در سفر، فشار خون، تناسب وزن، راه‌های شاد بودن و رسیدن به آرامش و معرفی اماکن ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی ـ درمانی شهرستان قزوین در ایام نوروز نیز از دیگر اقدامات غرفه یاد شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین اضافه کرد: در کنار موارد یاد شده طراحی و چاپ بنر برای تزیین داخل غرفه سلامت با پیام‌های بهداشتی و شعار سال 93 سازمان بهداشت جهانی با عنوان «یک عمر سلامتی، با خود مراقبتی» نیز در دستور کار این غرفه قرار داشت.

اسکویی عنوان کرد: از افرادی که معاینه رایگان سلامت دریافت کردند، افزون بر 120 تن دارای فشار خون بالا و 45 درصد آنان نیز دارای اضافه وزن بودند.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول