اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برنامه‌ریزی اوقاف برای توسعه وقف مشارکتی در کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برنامه‌ریزی برای توسعه وقف مشارکتی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: درآمد حاصل از وقف مشارکتی برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

برنامه‌ریزی اوقاف برای توسعه وقف مشارکتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شعار سال رهبر انقلاب اسلامی سیاست کلی نظام است و این موضوع باید به صورت قولی و عملی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی در حوزه عملکرد در اوقاف چندین سال است که شروع شد و با شعار امسال رهبر انقلاب اسلامی همان با قوت و قدرت بیشتری در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل ستاد ویژه اجرایی کردن فرامین رهبر انقلاب در اوقاف خبر داد و گفت: این ستاد با دو کارگروه تحول اقتصادی و فرهنگی بر اساس شعار سال در سازمان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: تحول اقتصادی در موقوفات و ترویج فرهنگ وقف شعار سال سازمان اوقاف کشور است.

علیزاده در ادامه از برنامه‌ریزی سازمان برای توسعه وقف مشارکتی در کشور و توسعه این نوع وقف در استان‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این نوع وقف، فرد با خرید اوراق که نزد بانک ملت است در ساخت پروژه‌های وقفی مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: حداقل مبلغ این اوراق نزد بانک‌ها 100 هزار تومان است که در حال حاضر مبالغ دریافتی ناشی از عرضه اوراق برای احداث بیمارستان سرطانی در تهران هزینه می‌شود.

این مسئول در ادامه به استقبال بسیار خوب مردم از این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این وقف امکان اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در کشور فراهم می‌شود.

مدیرکل اوقاف مازندران دیگر برنامه سازمان اوقاف برای جلب مشارکت‌های مردمی تهیه کمک‌های اندک مردم با استفاده از تلفن همراه عنوان کرد و گفت: در این طرح واقفان می‌توانند مبالغ مورد نظر خویش را به حساب سازمان اوقاف برای اجرای طرح‌های مشارکتی واریز کنند.

وی مهم‌ترین برنامه‌های راهبری سال جاری اوقاف استان از ثبت‌نام بیش از 13 هزار و 580 نفر برای آموزش قرآن، برگزاری جشن ولایت علوی، پیگیری برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی، راه‌اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی و قرآنی و نیز مشارکت از ظرفیت رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ وقف اعلام کرد.

علیزاده در ادامه از ورود اوقاف مازندران به مقوله اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در اوقاف استان تلاش داریم که سرمایه‌های راکد اوقاف استان که می‌تواند منبع درآمدی برای این سازمان باشد را از حالت رکود خارج و با استفاده از بخش خصوصی به سرمایه اثرگذار تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: برخی عرصه و عیان اوقاف استان تخریب شدند که نسبت به احیاء آنها باید اقدام شود.

این مسئول در پایان گفت: پرونده‌های قضایی اوقاف نیز در محافل قضایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/86004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول