اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موج انصراف از یارانه به قروه رسید

انصراف برخی اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها در قروه/ حماسه اقتصادی را محقق می‌کنیم

در پی موج انصراف از دریافت یارانه نقدی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، برخی اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها در قروه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

انصراف برخی اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها در قروه/ حماسه اقتصادی را محقق می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، انصراف از دریافت یارانه، ضرورتی در راستای متعادل کردن مصرف انرژی، افزایش تولید و اشتغال‌زایی، ایجاد زمینه‌های لازم برای حرکت بزرگ اقتصاد مقاومتی و ارائه خدمات بهتر به اقشار نیازمند است.

انصراف از دریافت یارانه نقدی موجب می‌شود که دولت بتواند مبلغ حاصل شده از این طریق را صرف خود کشور کند و موجب درآمدزایی و توسعه شود.

با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تعیین سیاست‌های کلی در بخش‌های اقتصاد، کمک به افزایش منابع ملی در بخش اقتصادی می‌تواند یاریگر دولت در جهت نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

از آنجا که ایثار و از خودگذشتگی از صفات بارز ما ایرانیان به ویژه در عرصه صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است، در آغازین روزهای سال نو عزم و وفاق ملی برای تداوم تحقق حماسه اقتصادی که دغدغه خاطر مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان بود شکل گرفت و با اعلام آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، موجی از ایثار در قالب اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی شکل گرفت.

انصراف قشر مرفه جامعه از دریافت یارانه سبب بهره‌مندی بیشتر قشر ضعیف و نیازمند و رشد و توسعه جامعه خواهد شد و بخش‌های ضروری جامعه از آن منتفع می‌شوند و در این میان هیچ گروه، جناح یا سلیقه فکری به این فکر نمی‌کند که درآمدزایی حاصل از انصراف از یارانه به نفع کدام دولت یا جناح فکری خواهد بود بلکه اصل بر اساس معیاری مستحکم و مقتدر به نام نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه موج انصراف از دریافت یارانه نقدی جمعی از اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها در قروه نیز انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

فرماندار قروه در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها بیش از هر کس دیگری خود را ملزم به توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی دانسته و در این راستا پیش قدم شده‌اند تا گام‌های بزرگ‌تری برای توسعه کشورمان برداشته شود.

محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد در واقع سوق دادن مردم به مشارکت در اجرایی شدن چنین طرح‌هایی است و مردم با با عزم ملی خود در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که مدافع همیشگی ارزش‌های انقلابی خود بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی عدم تحقق حماسه اقتصادی بود که چنین حرکت‌هایی لبیک به ایشان برای خلق حماسه اقتصادی است.

به گفته فرماندار قروه، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در قالب قانون تمامی افکار و سلایق را بسیج کرده است تا با درک ضرورت‌های تحقق آن، دولت را در رسیدن اهداف مورد نطر یاری دهند.

حماسه اقتصادی را محقق می‌کنیم

محمد کریمی‌پناه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قروه از جمله افرادی است که انصراف خود را اعلام کرده است.

وی دلیل این امر را کمک به شکوفایی اقتصادی کشور و نیز توسعه بخش‌های اعلام شده از سوی دولت به ویژه بخش بهداشت و درمان اعلام کرد.

داریوش الماسی بخشدار چهادولی هم با بیان اینکه دو فرزند دانشجو دارد و کارمند دولت است، گفت: شاید این یارانه بتواند بخشی از مشکلات مادی خانواده من را جبران کند اما من افراد نیازمند را به خود و خانواده‌ام ترجیح می‌دهم.

وی خواستار توجه بیشتر از محل درآمدزایی یارانه‌ها، به بخش تولید شد تا در سایه آن اشتغالزایی انجام گیرد.

اسماعیل صادقی بخشدار سریش‌آباد هم با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام گفت: پیامبر(ص) مى‌فرمایند: «کلّکم راع و کلّکم مسئول عن رعیّته؛ همه شما سرپرست جامعه و همه شما مسئول شهروندان هستید.

وی افزود: اصلی‌ترین هدف من از این کار لبیک به منویات مقام معظم رهبری برای کاربردی کردن اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با این حرکت کوچک گام‌های بزرگتری برای اعتلای ایران اسلامی برداشته شود.

علیرضا عبدی بخشدار دلبران هم با اشاره به اینکه انصراف از یارانه‌ها یاریگر دولت در بخش‌های تولید، اقتصاد، حمل و نقل و بهداشت و درمان خواهد بود، اظهار داشت: ثمره این حرکت‌ها در حقیقت عاید مردم خواهد شد.

کمال قادری بخشدار بخش مرکزی قروه هم که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده است، گفت: بنا به مسئولیتی که بر عهده دارم شاهد مشکلات زیادی در بخش خودم به ویژه در روستاها بوده‌ام و لذا بر خود تکلیف دادم تا این یارانه برای عمران چنین بخش‌هایی هزینه شود.

وی افزود: افرادی وجود دارند که نیازمند به دریافت یارانه هستند و از این رو انصراف افراد برخوردار زمینه بهره‌مندی بیشتر چنین کسانی را فراهم می‌کند.

اردشیر ملکی رئیس مخابرات نیز با اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی به خیل کسانی پیوست که مصداق حدیث فاطمی اول همسایه بعد خانه شدند.

وی هدف از این کار را کمک به بخش‌های تولید، بهداشت و درمان و دیگر بخش‌های ضروری جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: بخش‌هایی از کشور در حال حاضر نیازمند اعتبار است که با انصراف از دریافت یارانه می‌توان اجرای آنها را تسریع کرد.

انتهای پیام/79009/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول