اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان خبر داد

شرکت 800 چهره علمی و اقتصادی در همایش تعامل صنعت و دانشگاه

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 800 چهره علمی و اقتصادی در دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان شرکت می‌کنند.

شرکت 800 چهره علمی و اقتصادی در همایش تعامل صنعت و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 800 چهره علمی، دانشگاهی و فعال اقتصادی در دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان شرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان طی روزهای 27 و 28 فروردین ماه جاری برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: شرکت‌کنندگانی از 31 اتاق بازرگانی ایران، 300 واحد فعال اقتصادی، 200 پژوهشگر، دانشجویان، استادان دانشگاه، روسای کمیسیون‌های آموزش، تولید و صنعت مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان طراز اول کشوری و استانی در دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان حضور دارند.

جلال پور ادامه داد: دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان در 9 محور توسط اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار می‌شود و ما برای برگزاری سالانه و یا دوسالانه این همایش آمادگی داریم.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان خبر داد و عنوان کرد: دفتر مرکزی این همایش هم در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان دایر می‌شود.

جلال پور بیان داشت: حدود 100 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان ارسال شده است که از این تعداد 60 مقاله پذیرفته شد و 24 مقاله برتر در چهار بخش ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای اتاق‌های بازرگانی ایران، شرکت‌ها و پارک‌های علم و فناوری، صنایع و ... در فضایی به مساحت 500 متر مربع با 60 غرفه همزمان با برگزاری دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان برپا می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز داشت: خروجی دومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمان در قالب کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

جلال پور افزود: در فضای اقتصادی دنیا کار کردن، تولید و فعالیت اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد، مگر اینکه دارای پشتوانه علمی باشد.

وی عنوان کرد: دورانی که به صورت حجره‌ای، سنتی، مقطعی و موقعیت‌های خاص جغرافیایی کار اقتصادی انجام می‌دادیم را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز به سمت جهانی شدن تجارت می‌رویم.

این فعال بخش خصوصی اذعان داشت: دو سوم کشورها در سازمان تجارت جهانی عضو هستند و مرزها را باید به روی اقتصاد جهان باز کرد و با نگاه علمی، کارشناسی و مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی در فضای تولید حرکت کنیم.

جلال پور به روز نکردن فعالیت‌های اقتصادی و عدم همراهی با رویدادهای روز را از جمله علل عدم موفقیت برخی از بنگاه‌های اقتصادی طی سال‌های اخیر برشمرد.

وی ادامه داد: دانشگاه و صنعت باید به گونه‌ای در هم آمیخته شوند که جدا کردن آنها دشوار باشد و ما به عنوان بخش خصوصی برای پیوند صنعت و دانشگاه تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/80019/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول