اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مریوان:

طرح‌های نیمه‌تمام مریوان 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

شهردار مریوان گفت: 13 طرح به مدت 6 سال است به صورت نیمه کاره در این شهر مانده که برای تکمیل آن 20 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

طرح‌های نیمه‌تمام مریوان 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نشست شهرداران شهرستان‌ استان کردستان با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ظهر امروز در محل استانداری کردستان برگزار شد.

در این نشست شهردار مریوان با بیان اینکه درآمد پایدار در بیشتر شهرهای استان تعریف نشده است گفت: برای پرداخت حقوق و اجرای پروژه بسیاری از شهرداری‌ها دچار مشکل هستند.

فواد کریمی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهر تصریح کرد: 13 طرح به مدت 6 سال است به صورت نیمه‌کاره در این شهر مانده که برای تکمیل آن 20 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با اشاره به جمعیت 120 هزار نفری مریوان خاطرنشان کرد: سالیانه 3 تا 5 هزار نفر به جمعیت این شهر افزوده می‌شود در حالی که با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

شهردار مریوان افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم ابلاغ طرح تفصیلی شهر، کمبود ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی و آتش‌نشانی از جمله این نارسایی‌ها است، به نحوی که تنها در سال گذشته به دلیل نبود بالابر 2 مورد فوتی در آتش‌سوزی‌ها اتفاق افتاد.

کریمی با اشاره به موقعیت خاص و توریستی بودن شهر مریوان اظهار کرد: به دلیل کمبود اعتبار و نبود مدیریت واحد بودجه خاصی به این شهر تزریق نشده است ضمن آنکه رشد بی‌رویه نیزارهای اطراف دریاچه زریوار موجب مرگ تدریجی این مکان گردشگری بکر خواهد شد.

وی با اشاره به مبادلات ارزی 5 میلیون دلاری از مرز باشماق مریوان گفت: به علت نبود جاده کمربندی خودروهای سنگین از داخل شهر عبور می‌کنند که این موضوع هر ساله به میزان 3 میلیارد تومان خسارت به آسفالت شهر وارد می‌کند.

بدهی 7 میلیارد تومانی شهرداری کامیاران

در ادامه این نشست شهردار کامیاران اظهار کرد: این شهر با 72 هزار نفر جمعیت به علت نبود منابع پایدار مالی با بحران مالی مواجه است که البته این امر تنها منحصر به شهرستان کامیاران نبوده و در کل استان مصداق دارد.

ناصر شفیعی گفت: به دلیل مشکلات مالی و بیکاری بسیاری از شهروندان عوارض نوسازی را به موقع به شهرداری پرداخت نمی‌کنند که این مسئله بر مشکلات افزوده است.

وی با اشاره به 70 میلیارد ریال بدهی شهرداری کامیاران به دستگاه‌های مختلف تصریح کرد: 95 درصد زمین‌های شهر کامیاران قولنامه‌ای بوده که دامنه معضلات را در شهر افزایش می‌دهد.

شهردار کامیاران خواستار اختصاص اعتبارات ویژه به منظور توجه به شهر کامیاارن و اتمام پروژه‌های ناتمام این شهر شد.

انتهای پیام/79012/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول