اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

انرژی هسته‌ای به دنبال مقاصد اقتصادی کشور است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای به دنبال مقاصد اقتصادی کشور است.

انرژی هسته‌ای به دنبال مقاصد اقتصادی کشور است

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: این روز یادآور تجلی و اراده ملی در دستیابی به فناوری هسته‌ای است.

وی افزود: 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و جشن بزرگ پیروزی ملت غیور ایران اسلامی در دست‌یابی به این فناوری نوین است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باور دستیابی ایران با وجود تحریم‌های طولانی مدت به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، آن هم با تکیه بر دانشمندان جوان داخلی، برای غرب تبدیل به کابوس شده است.

فتاحی عنوان کرد: تمام دنیا فتوا دادند که این انرژی دانش‌محور بوده و در انرژی هسته‌ای مقاصد اقتصادی کشور ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یکی از مسائل مهم و قدرتمند در زمینه سیاسی و علمی کشور را ترقی و پیشرفت دانش هسته‌ای برشمرد و گفت: پیشرفت کوتاه مدت ایران در دانش هسته‌ای به قدری بالا بود که کشور‌های مخالف فن‌آوری هسته‌ای شروع به جوسازی سیاسی کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران بر خلاف خواسته‌های قدرت‌های غربی عزم راسخ خود را در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و بومی‌سازی این صنعت جزم کرده است، ادامه داد: ایران استقلال علمی خود را به رخ جهانیان کشانده و در پی آن اقتدار ملی خود را اثبات کرده است.

فتاحی دستاوردهای موثر و قابل تامل در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و پزشکی را نشان از استفاده صلح آمیز ایران از این فناوری عنوان کرد و گفت: متاسفانه اقدام بی‌پایه و اساس اتحادیه اروپا در قبال ایران موجب نگرش منفی در مذاکرات می‌شود و اعتمادسازی نیز باید از طرف مقابل نیز انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: ترور دانشمندان هسته‌ای ایران نشان از رو به رشد بودن این فعالیت‌ها در کشور و بومی‌سازی این علم دارد و افزایش تحریم‌ها و مناقشات بین‌المللی تاثیری در نحوه پیشرفت علمی ایران نخواهد داشت.

انتهای پیام/61004/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول