اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

روز ملی فناوری هسته‌ای روز پاسداشت استقامت و پایداری است

امام جمعه آبسرد گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای به معنای حقیقی کلمه روز پاسداشت استقامت و پایداری است و باید به خوبی گرامی داشته شود.

روز ملی فناوری هسته‌ای روز پاسداشت استقامت و پایداری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در آستانه روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: 20 فروردین، روز بزرگی برای قدردانی ملت ما از یکدیگر است و همه باید در این روز از هم تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: این قدردانی به خاطر استقامت، پایداری و رشادت مردم است که در نهایت توانستیم ایران را بر روی یکی از قله‌های بزرگ آرزوهایمان یعنی بهره‌مند شدن از انرژی هسته‌ای ببینیم.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه این روز باید با شور هر چه تمام‌تر جشن بگیریم، اظهار کرد: در این روز، باید یادی از شهدای هسته‌ای کنیم که دشمن نتوانست توانایی آنان را ببیند و به دست ایادی کثیفش، خون آنها را بر زمین ریخت.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه غرب و آمریکا هیچ وقت به دنبال این نیستند که به ما منفعتی برسانند، گفت: غربی‌ها همیشه دنبال بهانه‌ای برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

میرشریفی ادامه داد: در چارچوب مذاکرات نیز شاهد این هستیم که هنوز ما نمی‌توانیم بخش ناچیزی از اموال خودمان را پس بگیریم.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های خارجی برای فروش کالا به ایران تحت فشار قرار دارند، افزود: قطعات هواپیما به ایران داده نمی‌شود و همه می‌دانیم که تجهیزات موجود کهنه و فرسوده شده و این برای مردم ما خطرساز است.

وی با بیان اینکه در پیشرفت‌های هسته‌ای خیلی از دستاوردهای خودمان را متوقف کرده‌ایم، گفت: خیلی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما رکود پیدا کرده است و به واسطه تعطیلی آنان بسیاری از جوانان بیکار شدند.

میرشریفی اظهار کرد: مردم هیچ‌وقت باور نکنند که آمریکا قصد خیری نسبت به ایران داشته باشد.

امام جمعه آبسرد با اشاره با شرایط مقام معظم رهبری برای مذاکرات هسته‌ای افزود: آمریکایی‌ها باید دست از شرارت و زورگویی بردارند، به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، در امور داخلی ایران دخالت نکنند، از فتنه‌گران در داخل ایران حمایت نکنند، از آتش‌افروزی‌ها در منطقه پرهیز کنند و نظام جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه هنوز چنین مسائلی را از آنان مشاهده نکردیم و با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در نوزدهم فروردین 1359 اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب فرمودند که ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کرده‌ام و این را به فال نیک می‌گیریم؛ زیرا نشان‌دهنده قطع امید آمریکا از ایران هستیم.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه ما آماده مذاکره با آمریکا هستیم، تصریح کرد: مذاکره در صورتی که به شرایط مقام معظم رهبری عمل شود، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/2568/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول