اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

تمایل به کار اندک و مصرف‌گرایی مشکلات فرهنگی کردستان است

رئیس دانشگاه کردستان گرایش به مصرف و کار کم را از مشکلات فرهنگی در استان کردستان دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی درست این آسیب را از جامعه امروز دور کرد.

تمایل به کار اندک و مصرف‌گرایی مشکلات فرهنگی کردستان است

جهانشیر امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: فرهنگ به عنوان یک موضوع مهم و سرنوشت‌ساز به‌ویژه در جوامع شرقی محسوب می‌شود.

وی افزود: ایرانیان از دیرباز نشان داده‌اند در زمینه مسائل فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و از سوی دیگر نسبت به حفظ ارزش‌های فرهنگی حساسیت فراوانی دارند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: با این حال به مانند برخی موضوعات دیگر در مسئله فرهنگ نیز با چالش‌ها و ظرفیت‌های مختلفی مواجه هستیم که باید برای جبران نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، اقدامات سازنده‌ای انجام شود.

امینی گرایش به مصرف و کار کم را از مشکلات فرهنگی در استان کردستان دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی درست تلاش کرد این آسیب را از جامعه امروز دور کرد.

وی خاطرنشان کرد: گرایش مردم به رفاه با حداقل زحمت و کوشش آسیبی است که در حال حاضر نه تنها شهرها بلکه اهالی روستاهای کردستان را نیز تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان با اذعان به اینکه تمایل مردم نسبت به استفاده از پوشش بومی و محلی کاهش یافته است، گفت: این امر نیز می‌تواند در جای خود به عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود.

امینی با بیان اینکه فرهنگ بی‌حجابی در جامعه افزایش یافته است، اظهار کرد: لباس قوم کرد از محجب‌ترین نوع پوشش‌ها بوده و باید با احیای آن از روند بدحجابی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه تحول خرده‌فرهنگ‌ها در تمام دنیا در حال انجام است، گفت: باید تلاش کرد با حفظ سنت‌های ارزشمند که جزء سرمایه‌های کشور هستند، با انواع تهدیدات مقابله کرد.

رئیس دانشگاه کردستان ارائه برنامه برای مقابله با نفوذ ماهواره در جامعه، بهینه‌سازی مصرف، افزایش مهارت‌های مختلف در میان مردم و گسترش فرهنگ کار را از نیازهای امروز این استان دانست.

امینی گفت: پرداختن به کار و دوری از تنبلی، ثروت‌اندوزی حلال و تقویت سرمایه‌گذاری از دیگر موضوعاتی است که باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته تمام مسئولیت‌ها در این رابطه بر عهده مدیران نیست و باید تقویت فرهنگ را از درون مردم و شهروندان آغاز کرد که در این راستا امامان جمعه و نیروهای مردمی چون بسیج وظیفه خطیری دارند.

انتهای پیام/79012/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول