اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان تاکید کرد

فرهنگ اساس تمام کارها است / قوانین دست و پا گیر از میان برداشته شود

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه با انتقاد از برخی قوانین دست و پا گیر گفت: قوانین دست و پا گیر از میان برداشته شود چون تبدیل به مانع پیشرفت شده است.

فرهنگ اساس تمام کارها است / قوانین دست و پا گیر از میان برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استانداری گلستان در سال 1393 با تبریک فرا رسیدن سال 1393 و تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به شعار سال اظهار داشت: تقدم کلمه اقتصاد قبل از فرهنگ در شعار سال به معنی اهمیت بیشتر مسائل اقتصادی نسبت به موضوع فرهنگ در جامعه نیست بلکه مسائل فرهنگی اساس هر چیز در زندگی انسان است.

وی ادامه داد: موضوع فرهنگی مسئله‎ای است که به تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مسائل دیگر جهت می‎دهد و می‎توان گفت مسئله فرهنگ زیربنای مسائل گوناگون است.

نورمفیدی گفت: اصولا زندگی بشر با جنگ فرهنگ‎ها همراه بوده و اگر بخواهیم در این تقابل تقسیم‎بندی را انجام دهیم دو فرهنگ الهی و طاغوتی در طول تاریخ وجود داشته است.

جنگ فرهنگ‎ها در تاریخ ادامه داشته و دارد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: این جنگ فرهنگ هنوز ادامه دارد؛ بر اساس دیدگاه تفکر فرهنگ طاغوتی و غربی در نهایت باید تفکر طاغوتی و غربی بر تمام فرهنگ‎ها غالب شود و باقی در این فرهنگ حل شود اما در تفکر الهی در نهایت فرهنگ دینی و الهی است که بر جهان حاکم خواهد شد که این تفکر اعتقاد تمام ادیان است.

نورمفیدی اضافه کرد: یکی از نشانه‎های فرهنگ طاغوتی این است که خود را نسبت به مردم برتر می‎داند و به عبارتی پرچم‎داران طاغوت برتری‎طلبند و طایفه خودشان را بر مردم برتر می‎دانند و در مقابل، پرچم‎داران فرهنگ دینی معتقدند که خادم مردم هستند و همیشه خود را خدمتگزار مردم می‎دانند.

وی تاکید کرد: فرهنگ طاغوتی انسان را توخالی می‎داند و شخصیتی برای انسان‎ها قائل نیست و مردم را بی‎شخصیت می‎کند تا از آنکه خودشان می‎خواهند تبعیت کنند و فرهنگ طاغوتی حتی اجازه نمی‎دهد تفکری در مخیله انسان غیر از آن چیزی که آنها می‎خواهند شکل گیرد اما در فرهنگ الهی انسان دارای کرامت است.

قوانین دست و پا گیر از میان برداشته شود

امام جمعه گرگان تصریح کرد:  امروز مهم‎ترین جنگی که انقلاب اسلامی ما با آن مواجه است جنگ فرهنگی است.

نورمفیدی متذکر شد: امروز عده‎ای این نگاه را دارند که چرا ما با فرهنگ غرب اینگونه هستیم و در دنیا حل نمی‎شویم اما باید دقت کنیم که اگر ما با دنیا حل شویم فرهنگ ما نیز حل خواهد شد و باید فرهنگ اصیل و محکم خودمان را از دست بدهیم و این در حالی است که دو فرهنگ غربی و الهی نمی‎توانند با هم کنار بیایند.

وی متذکر شد: یکی از مسائل فرهنگی که باید در کشور ما بیشتر به آن پرداخته شود موضوع فرهنگ مصرف است زیرا این یکی از موضوع‎های مهم اقتصاد مقاومتی است.

نورمفیدی گفت: برای رسیدن به اقتصادی که وابسته به غرب نباشیم چاره‎ای نداریم به جز آنکه از تمام ظرفیت‎ها و امکانات داخلی خودمان استفاده کنیم اما این با تعامل با دنیا منافاتی ندارد و علاوه بر اینکه نباید به دیگران وابسته باشیم نمی‎توانیم با دنیا در ارتباط هم نباشیم.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با تاکید بر اجرای مدیریت جهادی در استان افزود: نیاز است برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی قوانین دست و پا گیری که به مانع برای پیشرفت تبدیل شده است از میان برداشته شود و نباید با پیچ و خم‎های اضافی در قانون باعث فرار سرمایه‎گذار در استان شویم.

وی در پایان ابراز داشت: از مسئولان استان به‎خصوص استاندار گلستان می‎خواهم که برای از میان برداشتن قوانین دست و پا گیر اقدام کنند و اگر نیاز باشد من هم مسئولیت قبول می‎کنم و از این کار حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/83004/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول