اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی حوزه علمیه کرمان:

قطعنامه اتحادیه اروپا بازخورد لبخندهای پشت میز مذاکره است

معاون پژوهشی حوزه علمیه کرمان گفت: زمانی که اروپا در اولویت سیاست خارجه قرار گرفت، چنین توقعاتی نیز می‌رود، این بازخورد لبخندهایی است که پشت میز مذاکره به دشمن زده می‌شود.

قطعنامه اتحادیه اروپا بازخورد لبخندهای پشت میز مذاکره است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن عرب‌زاده پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمان در محکومیت بیانیه ضدایرانی اتحادیه اروپا اظهار داشت: صدور این بیانیه نشان از عمق دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های والای آن است.

وی بیان داشت: عداوت مستمر دشمن، ریشه در اندیشه‌ها و باورهای انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) دارد.

عرب‌زاده افزود: برخی می‌گویند از اینگونه قطعنامه‌ها زیاد صادر شده است، اما تا جایی که ما به یاد داریم، قطعنامه‌ای با این بندها و خواسته‌ها وجود نداشته است.

وی با اشاره به مفاد قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: دشمن شاید توقعات بیش از این داشته باشد، معنای قطعنامه این است که از 35 سال مقاومت، اسلام‌خواهی و هویت ملی و ابراز وجود در عرصه جهانی خودمان عذرخواهی کنیم.

این مبلغ دینی عنوان کرد: چه اتفاقی رخ داده است که دشمن تا این اندازه به خود جرأت داده و احساس می‌کند، حرف‌های آنها در ایران شنیده می‌شود.

عرب‌زاده ابراز داشت: برخی ادعا کردند که می‌خواهند به ملت ایران عزت و شرافت دهیم، اما در فضای کنونی احساس می‌شود که شرافت به باد می‌رود.

وی با بیان اینکه ملت ایران هرگز در برابر توهین و تحقیر تسلیم نمی‌شود، گفت: اما فضایی ایجاد شده که گویا ما رابطه با اروپا و آمریکا را گدایی می‌کنیم.

عرب‌زاده اذعان داشت: زمانی که اروپا در اولویت سیاسست خارجه قرار گرفت، چنین توقعاتی نیز می‌رود، این بازخورد لبخندهایی است که پشت میز مذاکره به دشمن زده می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان بیان داشت: احساس می‌شود، بیش از نرمش قهرمانانه یک نرمش غیر مورد قبول خداوند و رسول خدا (ص) در کار بوده است.

وی افزود: قطعا این بیانیه نمی‌تواند مبنای عمل باشد و دشمن نیز این را می‌داند.

عرب‌زاده تصریح کرد: به نظر می‌آید جریان فتنه را که مرده بود و در اذهان منزوی شده بود، می‌خواهند از انزوا و حالت ناامیدی بیرون آورند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن به فتنه امید زیادی داشت به ویژه انگلیس، بعد از قیام 9 دی ملت ایران، فتنه به عنوان منکر بزرگ در اذهان شناخته شد.

عرب‌زاده گفت: اربابان فتنه‌گران به دنبال این هستند تا در سایه این تحولات و نرمش‌ها و لبخندها به دشمن، سربازان آنها جان تازه بگیرند و امیدوار گوش به فرمان‌ آنها باشند.

وی ابراز داشت: ما ضمن احترام برای شخص رئیس جمهور که ایشان را سرباز ولایت می‌دانیم، اما نمی‌توانیم از غفلت‌ها چشم بپوشیم.

این مبلغ افزود: ما نمی‌توانیم واقعیت صحنه اجتماعی خودمان را نبینیم، کسانی که خیانت‌های بزرگی به این ملت انجام دادند، احساس می‌کنند، فضا برای تنفس آماده است.

عرب‌زاده تصریح کرد: اگر دولت‌های ما تابع ولی بودند و به هشدارهای ولی‌ جامعه خود عمل می‌کردند، بسیاری از آسیب‌ها به وجود نمی‌آمد.

این مبلغ دینی گفت: مردم، مسجدی‌ها و حزب‌اللهی‌ها که به دنبال منافع خود نیستند، عهد آنها با امامشان عاشورایی است و از عمل جان عهد بسته‌اند.

وی اظهار داشت: اکنون نیز مردم ولی خود را تنها نمی‌گذارند و شرافت خود را به دست کسانی نمی‌دهند که هرگونه خواستند، لبخند بزنند.

عرب‌زاده عنوان کرد: مردم ما به دشمن لبخند نمی‌زنند و با تحمل سختی‌ها در راه دفاع از آرمان‌های خود جان می‌دهند.

وی ابراز داشت: اتحادیه اروپا از ما چیزی می‌خواهد که در تمام ادیان الهی و جامعه انسانی، آن عمل منفور است.

عرب‌زاده خاطر نشان کرد: دولتمردان برای ما تا زمانی محترم هستند که شرافت ما را از بین نبرند، هویت اسلامی و ایرانی ما را حفظ کنند و به واقع و در عمل در خط ولایت حرکت کنند.

وی بیان داشت: طلبه‌ها باید در دفاع فرهنگی مانند مدافعان جنگ تحمیلی از عرصه‌های فرهنگی دفاع کنند، این امتحان بزرگ موجب رسوایی منافقان می‌شود.

عرب‌زاده افزود: ملت ایران در راه دفاع از اسلام و ولایت که نماد اسلام است، کوتاه نمی‌آیند و هویت ملی عاشورایی و اسلامی خود را حفظ می‌کنند.

وی تصریح کرد: نخستین مخاطبان سخنان رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ، طلاب و روحانیت هستند، باید خودمان را مجهز و آماده کنیم، کسلی فردایی ذلت‌بار خواهد داشت.

عرب‌زاده عنوان کرد: اگر امروز در عرصه فرهنگ کوتاهی کنیم، فردا جبران نمی‌شود.

----------------------------

عکس از محسن رجب‌پور

----------------------------

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول