اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد

پرداخت بیش از 600 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم قزوین

استاندار قزوین گفت: در سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان به صورت مستقیم به مردم استان قزوین یارانه پرداخت شده و این در حالی است که بودجه عمرانی استان کمتر از 30 میلیارد تومان بود.

پرداخت بیش از 600 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها که ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در خصوص یارانه‌ها حائز اهمیت است، اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و تبیین دلایل انصراف از دریافت آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد کشور تاکنون اقتصاد نفتی بوده، آن گونه که شایسته بود به بحث یارانه‌ها و نحوه استفاده صحیح از آن پرداخته نشده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید با انجام کار فرهنگی موضوع استفاده از منابع عمومی به نحوی در بین مردم نهادینه شود که هر یک از افراد جامعه خود را در نحوه استفاده از منابع عمومی جامعه و مصلحت اندیشی برای آیندگان موظف بداند.

روزبه ادامه داد: به دلیل سهل‌انگاری که در این زمینه صورت گرفته، فرهنگ غلطی بر جامعه حاکم شده و به عنوان کشوری با مصرف بیش از اندازه منابع عمومی شناخته شده‌ایم.

استاندار قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه ملت ایران ملتی مسلمان بوده و در آموزه‌های دینی نیز اسراف گناه است، رواج فرهنگ غلط مصرف که به نوعی اسراف به شمار می‌رود در شأن ملت و کشور ایران نیست.

روزبه تصریح کرد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها فرصتی را فراهم کرده تا نحوه صحیح مصرف را در بین مردم جامعه نهادینه کرده و به این ترتیب از نسل‌های آینده‌ای که در این کشور زندگی می‌کنند نیز غافل نباشیم.

وی با بیان اینکه اسرافی که در جامعه شاهد هستیم ارمغان اقتصاد نفتی است، گفت: نسل‌های آینده این کشور نیز مانند نسل فعلی به منابع عمومی و ذخایر کشور نیاز دارند، بنابراین وظیفه ماست که با نهادینه کردن نحوه صحیح مصرف زندگی آیندگان را به مخاطره نیندازیم.

استاندار قزوین بیان کرد: در این زمینه می‌توانیم از تجربیات کشورهایی که پیش از این اقدام به هدفمندی یارانه‌ها کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه نحوه صحیح استفاده از منابع ملی انجام داده‌اند، بهره‌مند شویم.

روزبه اظهار کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف و مصلحت‌اندیشی برای آیندگان باید از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعات و افرادی که به نحوی با مردم جامعه تعامل نزدیکی دارند، استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به توسعه بیشتر در نخستین قدم مردم جامعه باید نحوه صحیح مصرف را بیاموزند و از فرهنگ غلط مصرف بی‌رویه که تاکنون دنبال می‌کردند، فاصله بگیرند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تجربه جهانی ثابت کرده هر کشوری که توانسته امکانات رفاهی خوبی برای مردمانش ایجاد کند، در نخستین گام نحوه استفاده صحیح از منابع موجود در آن کشور را به مردم آموزش داده و این موضوع را در بین آنها نهادینه کرده است.

روزبه با اشاره به افزایش قاچاق سوخت افزود: یکی از مواردی که به صورت معمول در مرزهای کشور شاهد آن هستیم، قاچاق سوخت است که چنین موضوعی در استانی مانند قزوین که فاصله زیادی با مرزها دارد چندان عادی به نظر نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: دلیل قاچاق سوخت در استانی مانند قزوین بالا بودن سود آن است که موجب شد افرادی در این استان اقدام به قاچاق سوخت کنند که باید با تدابیر ویژه جلوی چنین کاری گرفته شود.

استاندار قزوین با اشاره به نقش مردم در موفقیت‌آمیز بودن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: بی‌تردید مردم در اجرای موفقیت‌آمیز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نقش مهمی بر عهده دارند، بنابراین باید با آگاه کردن مردم از وضعیت کشور و منابع مالی که در اختیار دولت است، آنها را در این مهم سهیم دانست.

روزبه گفت: در سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان به صورت مستقیم به مردم استان قزوین یارانه پرداخت شده و این در حالی است که بودجه عمرانی استان کمتر از 30 میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: باید با گروه‌های مختلف مردم صحبت کرده و آنها را از وضع موجود آگاه کرد زیرا بسیاری از بخش‌های عمرانی کشور برای نگهداری و جلوگیری از فرسودگی نیاز به بودجه دارند که با انصراف افرادی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند، تحقق این مهم میسر است.

استاندار قزوین افزود: حتی 20 درصد از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند و این مبلغ برای امور عمرانی صرف شود، قطع یقین کارهای عظیمی در بخش عمرانی در سطح کشور و به تبع آن در استان صورت می‌گیرد.

روزبه با بیان اینکه دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به مردم اعتماد کامل دارد، گفت: با توجه به اینکه دولت در این زمینه به مردم اعتماد دارد از آنان خواسته با توجه به شرایط و تمکن مالی که دارند از دریافت یارانه انصراف دهند.

وی اضافه کرد: با وجود این موضوع قطع یقین با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دولت قرار دارد افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند، از لیست دریافت‌کنندگان یارانه حذف می‌شوند.

استاندار قزوین یادآور شد: هر یک از افرادی که از دریافت یارانه انصراف دهند، بدانند که به نوبه خود سهم زیادی در عمران و آبادانی کشور دارند.

انتهای پیام/77010/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول