اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

جلد 12 دایرة‌المعارف قرآن منتشر می‌شود

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار جلد 12 دایرة‌المعارف قرآن در اوایل سال‌جاری خبر داد.

جلد 12 دایرة‌المعارف قرآن منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام علی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس گروه دایرة‌المعارف قرآن از سال 76 اظهار کرد: هدف این گروه تدوین دایرةالمعارف‌های قرآنی بوده چراکه با توجه به خلاءهایی که در این زمینه و در مجموعه آموزه‌های قرآنی احساس می‌شد، این گروه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در پروژه دایرةالمعارف قرآن در چارچوب دایرةالمعارف‌نویسی و استانداردهای موجود دایرةالمعارف‌نویسی آیین‌نامه‌ها و مدخل‌های قرآنی شناسایی شد.

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: همه موضوعات قابل استفاده و قابل استخراج از قرآن در قالب مدخل‌های فارسی ارائه شد و در ادامه برای هر یک از موضوعات پرونده علمی تشکیل شد و توانستیم مجموعه منابع دست اول در زمینه هر موضوع را گردآوری کنیم.

وی تصریح کرد: این مقالات در بحث‌های مختلف علمی بررسی می‌شود و دارای هفت بخش علمی فلسفه، کلام و عرفان، علوم قرآنی، ادیان و فقه و حقوق، اعلام و تاریخ، ادیان و اخلاق و معارف عمومی است.

خراسانی یادآور شد: بیش از 100 نفر از پژوهشگران قرآنی حوزوی در پروژه دایرة‌المعارف قرآن با ما همکاری دارند که البته بسیاری از این افراد از اساتید حوزه و دانشگاه هستند.

وی عنوان کرد: دایرةالمعارف قرآن در سال 84 به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده و قرآن‌پژوهان از آن استقبال کردند.

مدیر گروه دایرة‌المعارف‌های قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: جلد یازدهم دایرة‌العارف قرآن اردیبهشت‌ماه سال گذشته منتشر شد و در نمایشگاه کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: آماده‌سازی و تکمیل جلد 12 دایرة‌المعارف قرآن در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه شود.

خراسانی تصریح کرد: تکمیل جلدهای 13، 14 و 15 و 16 دایرة‌المعارف در سال گذشته پیگیری شد و کارهای علمی جلد 13 به طور عمده انجام شده و در حال ویرایش و بازبینی‌های نهایی است.

وی با اشاره به پروژه دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان گفت: جلد دوم این دانشنامه در سال گذشته ارائه شد و تالیف و نگارش جلد سوم دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان نیز در سال گذشته صورت گرفت که امیدواریم امسال نهایی و منتشر شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول