اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان خبر داد

بهره‌مندی 26 هزار نفر از خدمات قرآن آموزی اوقاف در سیستان و بلوچستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 26 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان از خدمات قرآن آموزی اوقاف بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی 26 هزار نفر از خدمات قرآن آموزی اوقاف در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی اظهار داشت: در توسعه و گسترش طرح تربیت 40 هزار حافظ و قاری قرآن کریم در استان در ابتدای سال جاری 33 مربی قرآن برای گذراندن دوره مربی گری به قم اعزام شدند.

وی افزود: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم سومین سال فعالیت خود را توسط سازمان اوقاف وامور خیریه در کشور آغاز کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این طرح تاکنون بیش از 26 هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان از خدمات قرآن آموزی اوقاف در قالب این طرح بهره مند شده‌اند و در حال حفظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم هستند.

تدینی ادامه داد: تمام این اقدامات و تلاش برای تحقق تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در پایان سال 94 در کل کشور توسط سازمان اوقاف و امور خیره کشور می باشد که سهم این استان در پوشش این طرح 50 هزار نفر است.

این مسئول گفت: در ابتدای سال جاری معاونت فرهنگی و اجتماعی  این اداره کل برای تکمیل کادر فنی و آموزش خود اقدام به اعزام 33 مربی خانم سیستانی و بلوچستانی به دوره مقدماتی مربی گری کرده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این دوره به مدت هفت روز و در شهر قم و زیر نظر مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: در صورت کسب حد نصاب امتیاز توسط این مربیان مرحله تخصصی و پیشرفته مربیگری برگزار و در نهایت گواهی معتبر تخصص به مربیان اعطا می‌شود و این مربیان تا پایان طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با این اداره کل همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول