اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور عشایر بهمئی:

کوچ عشایر بهمئی در اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

سرپرست امور عشایر بهمئی گفت: کوچ عشایر شهرستان بهمئی از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی از 25 اردیبهشت آغاز می‌شود.

کوچ عشایر بهمئی در اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

محمد‌علی جاوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی، اظهار کرد: قبل از آغاز کوچ عشایر از تمام نقاط عشایری شهرستان بهمئی برای رفع مشکلات و نواقص آن‌ها سرکشی و بازدید صورت گرفت.

سرپرست امور عشایر بهمئی بیان کرد: یک منبع ذخیره آب 40 هزار لیتری در روستای دوخوس رود تلخی طیبی جهت تأمین آب برای عشایر این منطقه احداث شد و 152 مورد آبرسانی به مناطق عشایری که با کمبود آب مواجه بودند توسط تانکرهای سیار صورت گرفت.

این مسئول با بیان این‌که به زمان کوچ عشایر نزدیک هستیم، گفت: 70 کیلومتر از راه‌های کوچ‌‌رو در مناطق طوف شیرین، کارند، رگ‌بلی، کنجه کنج، آب‌بهان و تنگ زرد بازگشایی شد.

وی ادامه داد: برای ذخیره آب آشامیدنی؛ تعداد 65 تانکر مخزن آب با گنجایش یک هزار لیتر بین عشایر کوچ‌روی شهرستان بهمئی توزیع شد.

سرپرست امور عشایر بهمئی افزود: برای رفاه عشایر شهرستان حفر سه حلقه چاه آبی در مناطق آب‌بهان، کنجه کنج و پشت کوه ملاطهماسب و همچنین بهسازی چشمه‌های عشایری در دستور کار داریم.

جاوریان تصریح کرد: با همکاری مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر داریم حمام خورشیدی و سرویس بهداشتی برای استفاده عشایر ساکن این مناطق احداث کنیم.

وی گفت: با توجه به شعار امسال و بحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و از آن جایی که عشایر تولید‌کنندگان خوبی در زمینه گوشت و لبنیات هستند در جهت تحقق این شعار خدمات خوبی به جامعه عشایری ارائه می‌شود.

جاوریان خاطرنشان کرد: کوچ عشایر شهرستان بهمئی از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی از 25 اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی افزود: شهرستان بهمئی قریب 875 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 5 هزار و 700 نفر دارد.

انتهای پیام/82018/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول