اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای اسلامی بجنورد مطرح شد

موافقت با اجرای جایگاه‌های تک پمپی / افزایش سهم بجنورد از مالیات بر ارزش افزوده

اعضای شورای اسلامی بجنورد با اجرای جایگاه‌های تک پمپی در این شهر موافقت کردند.

موافقت با اجرای جایگاه‌های تک پمپی / افزایش سهم بجنورد از مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رئیس شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی عصر امروز در این نشست با اشاره به نامه یکی از سرمایه‌گذاران بومی که به طور انحصاری مجوزی را از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای ایجاد جایگاه‌های سوخت تک پمپی در استان‌های خراسان اخذ کرده است، اظهار کرد: البته اجرای این جایگاه‌ها که با مشارکت بخش خصوصی به اجرا در خواهد آمد، برای شهرداری نوعی درآمد محسوب می‌شود.

مهدی محمدی اجرای این جایگاه‌ها را در مقیاس کوچک‌تر از جایگاه‌های کنونی سوخت‌گیری در سطح شهر و در اراضی کمتر قابل اجرا دانست و افزود: اجرای جایگاه‌های تک پمپی فی‌نفسه باعث کاهش ترافیک و جلوگیری از تردد زائد مردم خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی بجنورد هم در موافقت با اجرای جایگاه‌های تک پمپی سوخت در این شهر اظهار کرد: اکنون جایگاه‌های تک پمپی در بسیاری از کشورها رواج دارد و از آن استقبال شده است.

رضا فیروزه تاکید کرد: اگر این جایگاه‌ها درست جانمایی شود باعث رفع مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته به خاطر کمبود خودپردازها باعث گسیل مردم به خودپردازها بودیم، گفت: اکنون با استقرار خودپردازها در سطح این شهر عملاً این مشکل برطرف شده است و اگر در مورد جایگاه‌های سوخت با استفاده از ظرفیت سوخت‌های تک پمپی برویم، مشکلات کنونی و دراز مدت با این نگاه رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بجنورد هم در موافقت با طرح جایگاه‌های تک پمپی در این شهر افزود: اکنون چهار جایگاه پاسخگوی نیاز شهر نبوده و بایستی برای دراز مدت تدبیر شود.

سیدحسین نقیب ایجاد جایگاه‌های تک پمپی در این شهر را با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی باعث درآمدزایی و از سویی اشتغال‌زایی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی بجنورد هم در مخالفت با اجرای این طرح گفت: درآمدهای این جایگاه‌ها آنقدر نبوده که شهرداری برای درآمدزایی آن حساب باز کند.

سید عباس حسینی همچنین اجرای جایگاه‌های تک پمپی در این شهر را به خاطر قرار گرفتن منابع سوخت خطر زا برشمرد.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم با تاکید بر اینکه اکنون مشکل جایگاه سوخت نداریم، گفت: اجرای این جایگاه‌ها قطعاً مخالفت‌های مردم ساکن در آن مناطق را به خاطر خطر زا بودن در پی دارد.

حسین پیلتن با اشاره به اینکه در گذشته جایگاه تک منظوره را در یکی از مناطق بجنورد داشتیم، اظهار کرد: به گواه کارشناسان استقرار این جایگاه مشکلات زیادی را برای مردم از جمله ترافیک به وجود آورد که اجرای طرح‌های جایگاه‌های سوخت تک پمپی نیز نمی‌تواند موفق باشد.

به گزارش فارس، طرح جایگاه سوخت تک پمپی در بجنورد توسط رئیس شورای اسلامی به رای گذاشته شد که با رای اکثریت به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی بجنورد همچنین در این نشست نسبت به افزایش سهم این شهر از محل مالیات بر ارزش افزوده تاکید کردند.

محمدی، رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه در سال گذشته دست کم 5/9 میلیارد تومان از این محل به شهرداری تزریق شده است، ‌گفت: افزایش سهم بجنورد به عنوان پیشانی مرکز خراسان شمالی می‌تواند به اجرای طرح‌های مختلف بینجامد.

* ابراز نگرانی اعضای شورا نسبت به آب‌های سطحی گلستان شهر

اعضای شورای اسلامی بجنورد همچنین نسبت به آب‌های سطحی گلستان شهر ابراز نگرانی کرده و خواستار مشخص شدن اجرای طرح‌های مرتبط با جمع آوری آب‌های سطحی از سوی دستگاه‌های متولی شدند.

آنان اعلام کردند: در صورت ایجاد شرایط جوی و بارش‌های سیل آسا مشکلات زیادی برای مردم ساکن در این شهرک اقماری ایجاد خواهد شد که بایستی از هم‌اکنون برای رفع این معضل تدبیر شود.

انتهای پیام/63002/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول