اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس خبر داد

احداث کتابخانه در پارک دباغیان بندرعباس

فرماندار بندرعباس از احداث کتابخانه شهدا در پارک دباغیان این شهر خبر داد.

احداث کتابخانه در پارک دباغیان بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی ظهر امروز در نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که با رویکرد نهضت مطالعه برگزار شد، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در توسعه جوامع اشاره و اظهار داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی مهمترین مولفه رشد و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: باید تلاش بیشتر کرد تا سرانه مطالعه در شهرستان بالا برود و از این رو نگاه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به یک عزم ملی تبدیل شود.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه این امر یک نگاه ملی و مدیریت جهادی، می‌خواهد، گفت: در سالی که به عناوینی همانند فرهنگ و جهاد مزین است، باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس، کتاب را مهمترین نیاز فکری جامعه عنوان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در تقویت نوع تفکر و اندیشه مردم موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: مردم هر چه بیشتر از اندیشه پویا و قوی‌تر برخوردار باشند در شکل‌دهی به نوع و سبک زندگی خود موفق‌تر عمل می‌کنند.

*راه‌اندازی انجمن کتابخانه‌ها در بخش‌ها

مرادی در ادامه افزود: ما جهادی را داشتیم که با امکانات کم و محدود نتیجه ثمربخشی داشته است، که با تاسی از این واقعیت باید فضای کتاب و کتابخوانی را مدیریت و با همکاری دستگاه‌ها، راهکارهایی را به وجود آورد تا موجب آشتی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها بیان داشت: باید در بخش‌های تابعه شهرستان یک انجمن کتابخانه ایجاد شود و یک شخص نیز به عنوان مدیر انتخاب شود تا فرهنگ کتابخوانی در روستاها گسترش یابد.

در پایان این جلسه فرماندار بندرعباس از کلنگ‌زنی کتابخانه شهدا در پارک دباغیان خبر داد.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول