اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس:

قطعنامه‌‌ اروپا از نظر محتوایی و اعتباری مبنای عقلی و منطقی ندارد

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس گفت: قطعنامه‌‌ اروپا چه از نظر محتوایی و چه از نظر اعتباری ارزش حقوقی‌ و مبنای عقلی و منطقی ندارد.

قطعنامه‌‌ اروپا از نظر محتوایی و اعتباری مبنای عقلی و منطقی ندارد

سید محمدحسین میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص قطعنامه اخیر مداخله‌جویانه و سخیف پارلمان اروپا علیه ایران، اظهار داشت: چنین قطعنامه‌‌ای چه از نظر محتوایی و چه از نظر اعتباری ارزش حقوقی‌ و مبنای عقلی و منطقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً اتحادیه اروپا و کشورهای مستکبر اروپایی که به تصویب چنین قطعنامه‌ای رأی مثبت داده‌اند بار دیگر خوی استکباری و استعماری و مداخله‌جویانه خود را در سیاست‌های داخلی دولت‌ها و ملت‌ها نشان دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرچه قطعنامه سخیف و شرم‌آور پارلمان اروپا ارزش و اعتباری ندارد ولی دستگاه دیپلماسی کشور و دولت باید واکنشی متقابل و جدی داشته باشند و اعتراض رسمی و جدی نظام جمهوری اسلامی ایران را به مسئولان مربوطه اتحادیه اروپا برساند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ اهمیتی به یاوه‌گویی‌های کشورهای اروپایی نخواهد داد و بر کار و روند اجرایی خود در اداره کشور بر مصلحت و حکمت تشخیصی خود رفتار خواهد کرد، افزود: صدور و تصویب چنین قطعنامه‌هایی علیه ملت‌ها و دولت‌های جهان دلیل روشنی دیگر بر ادعای ایران مبنی بر زورگو بودن، مستبد و مستکبر بودن این کشورها است.

میرمحمدی بیان کرد: صدور چنین قطعنامه‌هایی از سوی کشورهای اروپایی به بهانه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان بسیار مضحکانه و بی‌معنا است، همچنین کشورهایی که خود دچار اختلافات و معضلات شدید داخلی هستند و خود سردمدار پایمال کردن حقوق بشری در جهان و نقض آزادی بیان بر اساس مصلحت خود هستند اصلاً حق مداخله و تعیین تکلیف برای ملت بزرگ ایران را نداشته و ندارند.

این مسئول عنوان کرد: کشورهای اروپایی که بر تصویب این‌ چنین قطعنامه‌هایی علیه ملت‌های هوشیار و با بصیر جهان اقدام می‌کنند خودشان حداقل‌های اصول دموکراسی در جوامع اروپایی خود همچون رعایت حجاب و عفاف توسط زنان مسلمان، بیان سؤالاتی پیرامون هولوکاست از سوی کارشناسان و صدها مورد دیگر را اجرا و رعایت نمی‌کنند و حال در مقام تعیین تکلیف برای ملت‌ها برآمده‌اند.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا باید با توجه به بروز چنین رفتارهایی از سوی اتحادیه اروپا روابط مذاکرات هسته‌ای ما لغو شود، گفت: لغو ادامه همکاری‌ها و مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 نیازمند بررسی و تحلیل دقیق‌تر و بیشتر است و نباید عجولانه و احساسی برخورد کرد ولی در قبال چنین قطعنامه‌هایی محکومیت سریع و بی‌چون و چرا حتمی و ضرورت دارد.

انتهای پیام/63030/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول