اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان خبر داد

برگزاری یادواره مردان بی‌ادعا در کرمان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: همزمان با سالروز شهادت شهید علی صیادشیرازی و سید مرتضی آوینی، یادواره مردان بی‌ادعا در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره مردان بی‌ادعا در کرمان

محمدرضا حسنی‌سعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت شهید علی صیادشیرازی و سیدمرتضی آوینی، یادواره مردان بی‌ادعا در کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مراسم به همت معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و همکاری هیئت رزمندگان اسلام استان و قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، روز پنجشنبه 21 فروردین ماه در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: قرائت دعای کمیل توسط مداح اهل بیت (ع) حاج مرتضی طاهری و برگزاری نمایشگاه عکس شهید صیادشیرازی و سید مرتضی آوینی در محل تقاطع ولیعصر (عج) و گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شهادت این دو شهید در کرمان است.

به گزارش فارس، اواخر سال 1370 مؤسسه فرهنگی «روایت فتح» به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد تا به کار فیلمسازی مستند و سینمایی درباره دفاع مقدس بپردازد و تهیه مجموعه روایت فتح را که بعد از پذیرش قطعنامه رها شده بود، ادامه دهد.

شهید آوینی نیز طی مدتی کمتر از یک سال کار تهیه شش برنامه از مجموعه 10 قسمتی شهری در آسمان را به پایان رساند و پس از آن نیز در مناطق عملیاتی حضور یافت تا بار دیگر حماسه مردان دلیر عصر خمینی کبیر (ره) را یادآوری کند.

سیدمرتضی آوینی سرانجام مزد سال‌ها تلاش خود را برای ثبت مظلومیت سربازان اسلام در روز 20 فروردین ماه سال 1372 در قتلگاه فکه گرفت و در روز جمعه به آسمان بیکران شهادت بال گشود.

همچنین شهید سپهبد علی صیادشیرازی روز شنبه 21 فروردین 1378 در حالی که به قصد عزیمت به محل کار خود از منزل خارج شده بود مورد سوءقصد یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

اهالی محل که از این حادثه مطلع شده بودند بلافاصله او را به بیمارستان انتقال دادند، اما بر اثر شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و امیر سرافراز ارتش اسلام پس از عمری مجاهدت در راه خدا به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول