اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد

جلوگیری از تخریب گیاهان مرتعی کهگیلویه با گشت‌زنی مستمر یگان‌های حفاظت

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: یگان‌های حفاظت این اداره با گشت‌زنی مستمر در سطح شهر از فروش گیاهان مرتعی جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری از تخریب گیاهان مرتعی کهگیلویه با گشت‌زنی مستمر یگان‌های حفاظت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، هدایت‌الله آویزش صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: اکیپ‌های حفاظت از منابع طبیعی در ایام نوروز با حضور در مناطق گردشگری شهرستان از طبیعت حفاظت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح حفاظتی در ایام نوروز تصریح کرد: با هدف فرهنگ‌سازی در راستای حفظ مراتع و ارزیابی امکانات مناطق گردشگری کیسه زباله و فرم‌های نظرسنجی در پنج پارک تفرجگاهی کهگیلویه بین مسافران و گردشگران توزیع شد.

آویزش این اقدام را در پاکسازی مناطق تفرجگاهی مؤثر خواند و افزود: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده نبود امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی از مهم‌ترین مشکلات پارک‌های تفرجگاهی کهگیلویه عنوان شده است.

این مسئول با اشاره به استفاده بی‌رویه از گونه‌های گیاهی تأکید کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر و بازار گشت‌زنی و از فروش گیاهان مرتعی جلوگیری می‌کنند.

به گفته آویزش عوامل فروش و تخریب گیاهان مرتعی از قبیل بیلهر، لیزک،موسیر و کرفس ضمن جلوگیری از فروش گیاهان یادشده جهت پیگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

آویزش با اذعان به اینکه جلوگیری از فروش گونه‌های گیاهی دید مردم نسبت به یگان حفاظت را بد کرده است، ابراز داشت: پول حاصل از فروش گیاهان ضبط شده به حساب دولت واریز می‌شود.

وی جلوگیری از فروش گیاهان مرتعی را در حفاظت از این گونه‌های گیاهی کافی ندانست و گفت: حفاظت از مراتع نیازمند عزم همگانی و فرهنگ‌سازی در جلوگیری از تخریب است و این کار با همکاری بسیج، جهاد کشاورزی میسر می‌شود.

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه عدم آگاهی مردم از خطر انقراض گونه‌های گیاهی را از عوامل تخریب گیاهان مرتعی عنوان و تصریح کرد: ریشه‌کنی این گیاهان باعث عدم بذرافشانی و توسعه و خطر انقراض گیاهان مرتعی می‌شود.

انتهای پیام/82016/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول