اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فاصله 5 ماه تا بازی‏‌‏های آسیایی صورت می‏‌‏گیرد

آماده‏‌‏سازی ورزشکار پرافتخار پرش با نیزه قم برای اعزام به کره جنوبی

پرافتخارترین ورزشکار رشته پرش با نیزه قم و کشورمان خود را برای حضور در بازی‏‌‏های آسیایی اینچئون کره جنوبی آماده می‏‌‏کند.

آماده‏‌‏سازی ورزشکار پرافتخار پرش با نیزه قم برای اعزام به کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سال 92 با تمام تلخی و شیرینی‏‌‏هایش پایان یافته و اکنون تمام دست‌اندرکاران دو و میدانی کشورمان تلاش می‏‌‏کنند دو و میدانی‏‌‏کاران کشورمان در مواد و رشته‏‌‏های مختلف در سال 1393 نیز بهترین نتیجه را در مسابقات پیش رو به دست بیاورند.

این در حالی است که اواخر سال گذشته وزارت ورزش مبلغ 250 میلیون تومان و کمیته ملی المپیک هم 50 میلیون تومان به فدراسیون این رشته کمک کرد و هر چند این مبالغ ناچیز بود اما متولیان دو و میدانی کشور سعی دارند با رفع موانع و مشکلات موجود، تیمی مدعی را به رقابت‏‌‏های دو و میدانی بازی‏‌‏های آسیایی سال 2014 در کشور کره جنوبی اعزام کنند.

به همین منظور از هفدهمین روز فروردین ماه مرحله جدید اردوی آماده‏‌‏سازی و برنامه‏‌‏های تمرینی دو و میدانی‌کاران ملی‌پوش کشورمان برای حضور موفق و درخشان در مسابقات دو و میدانی بازی‏‌‏های آسیایی اینچئون کره جنوبی آغاز شده و در جریان است.

با تصمیم فدراسیون دو و میدانی کشورمان در این مرحله تعداد محدودتری از ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی حضور دارند زیرا هنوز این فدراسیون باید از نظر منابع مالی اردوها را مدیریت کند و بدین ترتیب با توجه به برنامه مالی که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای این بازی‏‌‏ها دارند، تنها ورزشکارانی که شانس کسب مدال در این رقابت‏‌‏ها هستند، در اردو حضور می‏‌‏یابند.

محمدمحسن ربانی دارنده مدال طلای مسابقات پرش با نیزه دو و میدانی قهرمانی آسیا در سال 2007 تنها ورزشکار رشته پرش با نیزه است که در اردوی تیم ملی حضور دارد و امید اول قمی‏‌‏ها و علاقه‌مندان به دو و میدانی برای کسب مدال از بازی‏‌‏های آسیایی در رشته خود به شمار می‏‌‏رود.

به همین منظور محمدمحسن ربانی یک اردوی طولانی‌مدت را زیر نظر مربی تخصصی خود در کشور بلاروس برگزار کرد و حالا در کنار هادی سپهرزاد، رضا قاسمی، مهدی رحیمی، محمد ارزنده و کیوان قنبرزاده به همراه مربیان خود در بندر ترکمن اردو زده‏‌‏اند و قرار است برای بازی‏‌‏های آسیایی آماده شوند.

این در حالی است که فدراسیون دو و میدانی تا زمان اعزام تیم ملی کشورمان به بازی‏‌‏های آسیایی اینچئون کره جنوبی در مهر ماه، اردوها و مسابقات متعدد داخلی و خارجی برای دو و میدانی‌کاران در نظر گرفته است و بر این اساس نخستین ارزیابی فدراسیون از وضعیت دو و میدانی‏‌‏کاران روز یازدهم اردیبهشت در مسابقات آغاز فصل دو و میدانی کشور خواهد بود که در شیراز برگزار می‏‌‏شود زیرا این رقابت‏‌‏ها تعیین‏‌‏ می‏‌‏کند کدام ورزشکار تا بازی‏‌‏های آسیایی به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد یا می‏‌‏تواند در اردو حضور داشته باشد.

انتهای پیام/78002/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول