اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

فرهنگ‌های قومی و محلی مورد پذیرش عقل و شرع تقویت شوند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: فرهنگ‌های قومی و محلی که مورد پذیرش عقل و شرع هستند باید تقویت شوند.

فرهنگ‌های قومی و محلی مورد پذیرش عقل و شرع تقویت شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌باقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بحث فرهنگ سال‌های متمادی همواره توسط مقام معظم رهبری با توجه به تهاجم فرهنگی و شبیخون‌های فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که مسئولان نسبت به این بحث با هوشیاری عمل کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به این‌که موضوع فرهنگ یک مقوله اساسی و زیربنایی در جامعه بوده در شعار امسال مقام معظم رهبری با تاکید فراوان به این موضوع اشاره کرده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چیزی مهم‌تر از فرهنگ در جامعه وجود نداشته به طوری که این موضوع تمام تاروپود جامعه را در تمام ابعاد و زوایا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

عبادی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد، یادآور شد: با توجه به این امر مسئولان باید وارد عرصه عمل شده و از شعار دادن پرهیز کنند.

وی نقش مجلس شورای اسلامی را در ارتباط با این موضوع مهم دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی با افزایش نظارت خود بر دستگاه‌های فرهنگی رفتار این دستگاه‌ها را در ارتباط با موضوع فرهنگ ارتقا می‌دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سبک زندگی یکی از موضوعات مهمی بوده که ریشه در فرهنگ داشته و مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده‌اند، عنوان کرد: ایران از جمله کشورهایی بوده که در این ارتباط مطالب زیادی داشته و باید بهتر به این موضوع توجه شود.

عبادی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی یکی از استان‌های فرهنگی در کشور است، متذکر شد: مردم خراسان جنوبی از سطح فرهنگی و زندگی علمی بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما در ارتباط با این موضوع می‌توانند به خوبی عمل کنند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فرهنگ‌های محلی، قومی و خرده‌فرهنگ‌ها زیبایی خاصی به جامعه و فرهنگ می‌دهند.

عبادی با بیان این‌که فرهنگ‌های قومی و محلی که مورد پذیرش عقل و شرع هستند باید تقویت شوند، افزود: برخی از آداب و رسوم محلی مانند روحیه جوان‌مردی نباید فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی ابزار اصلی فعالیت‌های فرهنگی بوده که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/22481/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول