اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست نهبندان خبر داد

افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان نوروزی تالاب کجی نمکزار نهبندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: در نوروز امسال به دنبال بارش باران و افزایش آب تالاب کجی نمکزار، حضور گردشگران در محدوده آن و سایر نقاط پناهگاه حیاط وحش این تالاب نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داشته است.

افزایش 100 درصدی بازدیدکنندگان نوروزی تالاب کجی نمکزار نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدکاظم شکرگزار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایام نوروز و فصل بهار برای طبیعت‌دوستان فرصت خوبی است تا از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و سرسبز دیدن کنند.

وی تصریح کرد: در این میان سواحل و کناره‌های آبی جذابیت‌های خاص خود را دارند که این موضوع تالاب کجی نمکزار نهبندان را به یکی از نقاط طبیعی زیبا و منحصر به فرد در سطح استان و نواحی شرق کشور تبدیل می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با اشاره به این‌که همه ساله طبیعت‌دوستان از نقاط دور و نزدیک از این تالاب بازدید می‌کنند، تصریح کرد: در نوروز امسال نیز پیامد بارش و افزایش آب تالاب، حضور گردشگران طبیعی در محدوده آن و سایر نقاط پناهگاه حیاط وحش تالاب کجی نمکزار نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داشته است.

شکرگزار با تأکید بر این‌که محدوده‌های طبیعی، زیستگاه انواع جانوران و گیاهان وحشی است، خاطرنشان کرد: لازمه گشت و گذار در این مناطق این است که از آسیب به درختان و بوته‌ها، شکار یا آزار حیوانات وحشی و ایجاد آلودگی در این عرصه‌ها خودداری کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا ادامه داد: نظارت و حفاظت فیزیکی از مناطق و نیز گسترش فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست مورد توجه این سازمان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گشت و کنترل مداوم در زیستگاه‌های حیاط وحش استان، توصیه‌های زیست محیطی لازم به راه‌های مختلف و تهیه و توزیع بروشور به همراه کیسه زباله در بین طبیعت‌گردان در روز 13 فروردین‌ماه را از جمله اقدامات محیط زیست در ایام نوروز عنوان کرد.

شکرگزار گفت: اداره حفاظت محیط زیست در انجام امور سازمانی خود و اجرای اصل 50 قانون اساسی مانند گذشته نیازمند همکاری‌های مسئولانه مردم است.

انتهای پیام/69022/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول