اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

صادرات گمرکات گیلان به 30 کشور جهان

ناظر گمرکات گیلان از صادرات کالا به 30 کشور جهان در سال 92 از این استان خبر داد.

صادرات گمرکات گیلان به 30 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، پرویز تقوی بعد از ظهر امروز در جلسه گمرکات گیلان اظهار کرد: سال گذشته با صادرات کالا از گمرکات استان مبلغ 484 میلیون و 398 هزار دلار ارز وارد کشور شده است.

وی به صادرات یک میلیون و 42 هزار و 742 تن کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان در سال 92 اشاره کرد و افزود: صادرات مذکور 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال 91 رشد داشته است.

تقوی محصولات نباتی، سنگ و گچ را از کالای صادراتی گمرکات گیلان در سال گذشته خواند و بیان کرد: صنایع شیمیایی، محصولات معدنی، صنایع غذایی، فلزات معمولی و مواد پلاستیکی بیشترین صادرات کالا از گمرکات استان بوده است.

ناظر گمرکات گیلان، جمهوری آذربایجان با 72 درصد صادرات را مهم‌ترین کشور مقصد کالا از گمرکات استان دانست و یادآور شد: روسیه با 17 درصد رتبه دوم صادرات گمرکات گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی از صادرات کالا به 30 کشور جهان در سال 92 از گیلان خبر داد و تصریح کرد: ترکمنستان، عراق، قزاقستان، گرجستان، اوکراین، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آلمان و حتی کشورهای آفریقایی کنیا و آفریقای جنوبی از جمله کشورهای مقصد صادراتی گمرکات گیلان بوده است.

انتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول