اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد خبر داد

نصب ترمه با طرح نمادهای مذهبی در میادین و خیابان‌های یزد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از نصب نماد ترمه به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین صنایع دستی یزد با طرح نمادهای مذهبی در خیابان‌ها و میادین یزد خبر داد.

نصب ترمه با طرح نمادهای مذهبی در میادین و خیابان‌های یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جعفر امین‌مقدم، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به گستردگی فعالیت در حوزه خدمات شهری شهرداری یزد اظهار داشت: نصب المان‌ها و نمادهای مذهبی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر از جمله مباحثی است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و تلاش شده با نصب این المان‌ها، بخشی از فرهنگ، نماد و صنایع دستی استان یزد را به نمایش بگذاریم.

وی عنوان کرد: در همین راستا تاکنون المان‌های ترمه، درب‌ چوبی خانه‌های قدیمی، آب‌نما، دار قالی، چرخ چاه، بسم‌الله و ... در خیابان‌ها و میادین یزد نصب شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: ترمه به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین صنایع دستی یزد و دست‌بافته‌ای که نام آن با یزد عجین شده است، در طراحی این المان‌ها مدنظر قرار گرفته و چند نماد مذهبی با استفاده از طرح‌های ترمه در میدان سید حسن نصرالله، مسیر فرودگاه شهید صدوقی، خیابان انقلاب و ... نصب شده است.

وی همچنین با اشاره به طراحی المان‌های مختلف در سایر میادین و مناطق شهر یزد عنوان کرد: نصب المان‌ها در همه ایام سال انجام می‌شود اما طرح‌های ویژه‌ای نظیر سلام هموطن، خوش‌آمدگویی، هفت سین و دسته گل‌های رنگی و ... نیز ویژه ایام نوروز در مناطق مختلف از جمله ورودی‌های شهر یزد نصب شده است.

امین‌مقدم با تاکید بر لزوم زیبایی منظر شهری در نخستین شهر خشتی دنیا عنوان کرد: آغاز سال 93 برای معاونت خدمات شهری شهرداری یزد بسیار پرفعالیت بود به نحوی که بیش از 70 برای زیباسازی، خدمات رسانی شهری، فضاسازی و ... در شهر انجام شد.

وی از جمله این فعالیت‌ها به رنگ آمیزی سنگ جدول خیابان‌ها، پاکسازی دیوارنوشته‌های سطح شهر، رنگ‌آمیزی دیوارهای پیش ساخته و برخی از پل‌ها و نمادهای شهری، تعویض پرچم‌های ایران و پرچم‌های رنگی، نصب 100 نیمکت سنگی در معابر اصلی سطح شهر، شست‌وشوی ایستگاه‌های اتوبوس، نصب آکواریوم شهری در پارک هفت تیر، تجهیز مخازن ذخیره آب، درختکاری در ورودی شهرها و برخی بلوارها، جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی و ... اشاره کرد.

این مسئول همچنین از دو بازارچه موقت میوه و تره‌بار در یزد خبر داد و افزود: این امر به منظور دسترسی آسان و سریع مردم به بازارچه‌ها و میوه‌های ارزان‌قیمت انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به فعالیت بیش از 60 نیروی خدماتی در ایام تعطیلات نوروز در دو شیفت به منظور رفت و روب شهری عنوان کرد: تنها در 10 روز پایانی سال گذشته، بیش از 500 تن زباله از سطح شهر جمع آوری و دفن شد.

وی یادآور شد: معاونت خدمات شهری در حوزه‌های فرهنگی نیز وارد عمل شد و هزار بسته فرهنگی میان مسافران نوروزی توزیع کرد که این بسته‌ها شامل بازی فکری، کتابچه آموزه‌های سفر و ... است.

امین‌مقدم با اشاره به گستره فعالیت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری یزد به تشریح سایر فعالیت‌های این معاونت در طول سال به ویژه ایام نوروز امسال پرداخت و گفت: در سایت cityservice.yazd.ir نیز خدمات قابل ارائه به مردم و شهر تشریح شده و مردم برای دریافت خدمات می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

انتهای پیام/2464/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول