اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو خبر داد

بازدید 100 هزار گردشگر از منطقه آزاد ماکو در ایام نوروزی

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو از بازدید 100 هزار نفر از منطقه آزاد ماکو در ایام نوروز امسال خبر داد.

بازدید 100 هزار گردشگر از منطقه آزاد ماکو در ایام نوروزی

حجت‌الاسلام محمد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اقدامات و تمهیدات صورت گرفته از ماه‌های گذشته، منطقه آزاد ماکو پذیرای مهمانان نوروزی از نقاط مختلف کشور بوده است.

وی با بیان این مطلب، گفت: نوروز امسال حدود 100 هزار نفر از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند که این مسئله در نوع خود برای این منطقه بی سابقه بوده است.

میرزایی با اشاره به تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی، افزود: این تعداد گردشگر در 15 نقطه از منطقه، اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مدارس و چادرهای برپا شده توسط هلال احمر و منطقه آزاد اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: گرچه با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و نوپا بودن این منطقه، راندمان اسکان مسافران در نوروز امسال در حد عالی نبوده، انتظار می‌رود با شتاب روند توسعه‌ای آن شاهد بهبود اوضاع مناطق گردشگری و هتل‌های موجود در آن باشیم.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در مناطق آزاد کشور و به ویژه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو تأکید کرد و آن را سبب رونق اقتصادی این منطقه دانست و افزود: بر اساس منابع آمار منتشر شده از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نوروز امسال بیش از 1.5 میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور مسافرت کرده‌اند که با توسعه صنعت گردشگری در مناطق آزاد کشور و تأمین زیر ساخت‌های لازم، می‌توان در سال‌های آینده منطقه آزاد ماکو را نیز از جمله مقاصد اصلی شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار داد.

وی همچنین با اشاره به تأکیدهای مکرر دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در ارتباط با رونق گردشگری حلال در مناطق آزاد کشور، گفت: باید تمام توان خود را برای تحقق این امر بکار گیریم تا شاهد شکوفایی اقتصادی بیشتر منطقه و رونق و توسعه آن باشیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی طی سفری که به این منطقه داشتند، ضمن بازدید از مناطق گردشگری منطقه، تا حدودی از ظرفیت‌های منطقه برای سرمایه‌گذاری در آن نیز آشنا شدند که این مسئله خود می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌های بعدی در منطقه باشد.

انتهای پیام/61006/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول