اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ریگان:

فضای سبز‌ ریگان جوابگوی مسافران خسته کویر نیست

شهردار ریگان گفت: فضای سبز‌ ریگان جوابگوی مسافران خسته کویر نیست.

فضای سبز‌ ریگان جوابگوی مسافران خسته کویر نیست

حسن دهگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه بعد از ایرانشهر تا شهرستان ریگان 300 کیلومتر از این مسیر فاقد آبادی است و ریگان نخستین شهرستان استان کرمان‌ از سمت سیستان و بلوچستان است، نیاز به فضای سبز بیشتری وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری ریگان طی سال گذشته سه هکتار فضای سبز ایجاد کرده ‌و بخشی از این فضای سبز در قالب دو بوستان در مرکز شهر و با اعتبار یک میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرداری احداث شده است‌.

دهگان ابراز داشت: با توجه به اینکه خاک شهرستان ریگان از بافت شنی برخوردار بوده و به دلیل گرمای زیاد تبخیر آب در این منطقه زیاد است، تا‌کنون چهار هکتار از فضای سبز شهرستان به طول 10 کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

شهردار ریگان اذعان داشت: با اجرای 10 کیلومتر لوله‌گذاری فضای سبز از هدر رفت 70 درصدی آب جلوگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز برای گسترش فضای سبز ریگان ایجاد 20 هکتار فضای سبز با اعتبار 200 میلیون ریال در دستور کار قرار دارد و در ورودی شهرستان انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: یکی از مکان‌هایی که فضای سبز در آن احداث می‌شود، جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در ورودی شهر ریگان است.

دهگان با اشاره به اینکه جنگل‌های کهور 400 ساله ریگان توسط شهرداری احیا می‌شود، افزود: در حال حاضر فضای سبز کنونی شهر ریگان شش هکتار است.

انتهای پیام/80014/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول