اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان هفته بیست و هشتم لیگ برتر

صبای قم رکورددار گلزنی در وقت‌های تلف شده لیگ سیزدهم لقب گرفت

تیم فوتبال صبای قم به عنوان رکورددار گلزنی در وقت‌های اضافی بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور لقب گرفت.

صبای قم رکورددار گلزنی در وقت‌های تلف شده لیگ سیزدهم لقب گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دیدارهای هفته بیست و نهم مسابقات سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی امروز یکشنبه هفدهم فروردین ماه به صورت همزمان به انجام می‌رسد که تا پایان هفته بیست و هشتم یک رکورد در لیگ امسال به نام صبای قم به ثبت رسیده است.

این در حالی است که امروز دیدار حساس تیم‌های فوتبال صبای قم و مس کرمان که یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم از دور برگشت سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور خواهد بود در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به انجام خواهد رسید.

در این دیدار که در حضور تماشاگران کرمانی علاقه‌مند به فوتبال برگزار خواهد شد، صبای قم در تلاش برای کسب نهمین پیروزی این فصل، آخرین بازی خارج از خانه لیگ سیزدهم را برگزار می‌کند و امیدوار است که نتایج نه چندان خوب دیدارهای قبلی خود با مس در 6 فصل اخیر لیگ برتر را در این دیدار با پیروزی به فراموشی بسپارد و در کرمان از سد میزبان خود عبور کند.

صبای قم از 28 بازی خود 8 پیروزی، 7 تساوی، 13 باخت، 32 گل زده و 38 گل خورده در کارنامه دارد و در حالیکه تفاضل گل این تیم منفی 6 است با 31 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال تا قبل از هفته بیست و نهم قرار گرفته است.

نکته جالب توجه در خصوص عملکرد تیم صبای قم این است که صبا علاوه بر تعداد بالای باخت که این تیم را در کنار فجر شهید سپاسی شیراز به عنوان رکورددار باخت در لیگ سیزدهم معرفی کرده، با زدن 5 گل در وقت‌های اضافی نیز به عنوان یک رکورددار معرفی کرده است.

صبای قم تنها تیم حاضر در لیگ سیزدهم است که توانسته از دقیقه 90 به بعد، یعنی در وقت‌های تلف شده 5 بار دروازه تیم‌های مقابل خود را باز کند در حالی که این تیم با خراب کردن 4 پنالتی در این فصل توسط غلامرضا عنایتی رکورددار از دست دادن پنالتی نیز به شمار می‌رود.

حالا صبای قم در حالی برابر مس کرمان قرار می‌گیرد که از 14 بازی قبلی که صبای قم در میزبانی از رقبای لیگ برتری برگزار کرده، 5 پیروزی، 4 تساوی و 5 باخت نصیب این تیم شده است که طی آن پیروزی‌های صبای قم برابر تیم‌های ملوان بندرانزلی، راه آهن شهر ری، فجر شهید سپاسی شیراز، داماش گیلان و ذوب آهن اصفهان رقم خورده است.

صبای قم در خانه برابر تیم‌هایی نظیر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، نفت تهران، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران باخته است و چهار بار نیز برابر حریفان مساوی کرده تا در سیزدهمین دوره لیگ برتر یکی از پرفراز و نشیب‌ترین دوران‌های حضور خود در لیگ برتر را سپری کند.

تیم فوتبال صبای قم در آخرین بازی خارج از خانه پیش از مصاف هفدهم فروردین ماه با کرمان برابر تیم فوتبال پرسپولیس تهران و شاگردان علی دایی در ورزشگاه بزرگ آزادی تهران با نتیجه 3 بر یک شکست خورده و سیزدهمین باخته لیگ سیزدهم را پذیرفته است.

با این حال صبا بعد از دیدار خانگی با ذوب آهن اصفهان از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال که روز هفتم فروردین ماه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد و طی آن به برتری 2 بر یک صبا انجامید با روحیه‌ای مضاعف به کرمان رفته تا از آخرین تیم جدول هم امتیاز بگیرد.

انتهای پیام/78002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول