اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بدمینتون قزوین در امتداد فصل امید

رشته ورزشی بدمینتون در استان قزوین در سالی که گذشت، به نوعی در امتداد فصل امید حرکت کرد.

بدمینتون قزوین در امتداد فصل امید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بدمینتون از جمله رشته‌هایی است که سال گذشته سال خوبی را به لحاظ آماری پشت سر گذاشت، سالی که موجب شد تیم بدمینتون شهید رجایی قزوین با ارائه بازی‌های درخور توجه عملکرد خوبی را از خود در رقابت‌های لیگ برتر به نمایش بگذارد.

این هیئت ورزشی نیز با وجود بودجه‌های اندک خود با استفاده از تجارب بالای صدیق سخن‌سنج رئیس این هیئت موفق شد سال با شکوهی را برای بدمینتون رقم بزند، طوری که تیم شهید رجایی تا پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با کسب 22 امتیاز در جایگاه چهارمی جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

اما حالا گذشته از آمار و ارقام تیم شهید رجایی قزوین، بدمینتون که ورزش پرخرجی برای عموم محسوب نمی‌شود و حداقل با گرفتن یک راکت و توپ می‌توان در پارک‌ها و بوستان‌ها تفریح مناسبی برای خانواده‌ها محسوب شود، بدون شک در سایه رشد و پیشرفت ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح استان می‌تواند موجب روی آوردن و اقبال هر چه بیشتر خانواده‌ها و فرزندان آنها به سمت و سوی این رشته شود.

بدون شک اگر این موضوع به خوبی صورت گیرد، حرکت فرزندان خانواده‌ها از همان سنین کودکی به سمت رشته ورزشی بدمینتون بیشتر می‌شود و موجب خواهد شد تا این رشته ورزشی در دل خود شاهد استعدادیابی بهتری برای شکوفایی بدمینتون‌بازان باشد.

جهش خیره‌کننده بدمینتون‌بازان شهید رجایی در لیگ برتر

اما بدون شک تیم بدمینتون شهید رجایی قزوین سال گذشته موفق شد بازی‌های خوبی را از خود مقابل رقیبان به نمایش بگذارد و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

بدون شک سطح مسابقات لیگ برتر بدمینتون باشگاه‌های کشور با حضور تیم‌های هیئت بدمینتون گیلان، گاز و دانشگاه آزاد تهران، قابوس گنبد، شهید شهریاری زنجان، ثامن‌الحجج کرمانشاه و شهرداری جهرم فارس بالا بود، اما بازیکنان تیم شهید رجایی قزوین نشان دادند که اگر حمایت مسئولان و تزریق مالی مناسبی در اختیار آنان قرار بگیرد، می‌توان روی خلاقیت‌های آنان حساب ویژه‌ای باز کرد.

بازیکنان تیم شهید رجایی که فصل جدید مسابقات لیگ برتر بدمینتون باشگاه‌های کشور را با سرمربیگری مرتضی مؤمن‌پور آغاز کرده بودند، در همان دو دیدار نخست خود موفق شدند دو پیروزی ارزشمند در زنجان و قزوین مقابل تیم‌های شهید شهریاری و شهرداری جهرم اصفهان به دست آورند.

تیم شهید رجایی در ادامه دیدارهای خود هم عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و موفق شد با گرفتن امتیازهای لازم مقابل رقیبان جایگاه خوبی را در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزند.

صدرالدین طاهرخانی دبیر هیئت بدمینتون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بدمینتون مردان باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) با شرکت هشت تیم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: بدمینتون‌بازان شهید رجایی بدون شک عملکرد جانانه‌ای در مقابل تیم‌های قدرتمند تا پایان هفته دهم از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه تیم بدمینتون شهید رجایی قزوین در جدول رده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی پس از تیم‌های دانشگاه آزاد، هیئت بدمینتون گیلان و قابوس گنبد در جایگاه چهارم قرار دارد، افزود: بدون شک رقیب جدی ما برای کسب عنوان سومی و حتی نایب‌قهرمانی لیگ برتر نمایندگان گیلان و گلستان به شمار می‌روند که البته بدمینتون‌بازان شهید رجایی می‌توانند با حفظ هوشیاری خود در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات لیگ برتر خود را در جمع سه تیم بالای جدول قرار دهند.

طاهرخانی با بیان اینکه هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر بدمینتون باشگاه‌های کشور از اواخر فروردین ماه پیگیری می‌شود، عنوان کرد: بازیکنان تیم شهید رجایی در ادامه بازی‌های خود در تهران به مصاف گاز این شهر می‌روند تا بخت خود را برای رسیدن به سه امتیاز حساس این دیدار محک بزنند.

دبیر هیئت بدمینتون استان قزوین با اشاره به اینکه تیم بدمینتون بانوان شهید رجایی قزوین هم دیدارهای خود را سال گذشته در جریان رقابت‌های لیگ برتر مقابل رقیبان انجام داد، تصریح کرد: بازیکنان تیم بدمینتون شهید رجایی در جریان مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با تیم‌های نماینده شاهرود و گاز تهران هم‌گروه بودند.

وی با اشاره به اینکه رقابت‌های گروه دوم این مسابقات اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: دور رفت این رقابت‌ها اواسط اردیبشهت ماه برگزار می‌شود و بانوان بدمینتون‌باز شهید رجایی باید به مصاف نماینده گیلان بروند.

طاهرخانی اضافه کرد: رقابت‌های مرحله مقدماتی از دور برگشت لیگ برتر بدمینتون بانوان با حضور شش تیم در دو گروه تحت عنوان یادواره شهیده کوکب توکل برگزار شد.

عدم بودجه مالی مناسب مهم‌ترین مشکل بدمینتون قزوین

اما بدون شک مانند خیلی از رشته‌های ورزشی عدم بودجه مالی مناسب و نبود حمایت‌کننده مالی به نوعی پشتوانه‌ای توخالی برای رشته ورزشی بدمینتون در سطح استان بوده است، بودجه مالی مناسب به طور حتم نقش سازنده‌ای در پیشرفت ورزشکاران این رشته ورزشی دارد، نکته‌ای که صدیق سخن‌سنج رئیس هیئت بدمینتون استان قزوین هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین بر آن مهر تأئید می‌زند.

سخن‌سنج با اشاره به اینکه در طول سالیان اخیر حمایت‌کننده مالی مناسبی از تیم بدمینتون شهید رجایی قزوین حمایت به عمل نیاورده است، اظهار کرد: صدای ما به گوش کسی نمی‌رسد و همین مسئله هم موجب شد تا دو فصل پیش نتوانیم بازیکن غیربومی برای تیم شهید رجایی جذب کنیم و عملاً تمامی دیدارهای خود را با شکست پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه فصل گذشته هم حمایت خوبی از بدمینتون‌بازان شهید رجایی به عمل نیامد، عنوان کرد: با توجه به اینکه قزوین یک شهر صنعتی محسوب می‌شود و بیش از سه هزار کارخانه در این استان وجود دارد، جای تعجب است که چرا تیم شهید رجایی قزوین بدون حامی و با داشتن حداقل هزینه‌ها در لیگ برتر بدمینتون باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود.

اما یکی از مشکلات پیش روی بدمینتون‌بازان استان قزوین نبود یک سالن ورزشی مناسب است، زیرا در حال حاضر تنها یک سالن ورزشی در مجموعه ورزشی شهید رجایی وجود دارد که همین سالن هم جوابگوی ورزشکاران نیست، زیرا ورزشکاران هندبالیست و بدمینتون‌بازان زن و مرد نیز در این سالن تمرین می‌کنند و با توجه به اینکه تنها این سالن سه روز در اختیار بدمینتون‌بازان تیم شهید رجایی است، عملاً نمی‌تواند نیاز گوی ورزشکاران این رشته ورزشی باشد.

ساخت سالن بدمینتون شهید رجایی قزوین که چند سالی است از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، پس از گذشت چندین سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

رئیس هیئت بدمینتون استان قزوین با اشاره به اینکه ساخت خانه بدمینتون این استان در حال حاضر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است، عنوان کرد: یک خیر در اواخر سال گذشته کار ساخت و بهره‌برداری از این سالن را در اختیار گرفته است.

صدیق سخن سنج ابراز امیدواری کرد که امسال بتوانیم شاهد استفاده از این سالن باشیم تا ورزشکاران رشته ورزشی بدمینتون با خیال آسوده‌تری تمرینات منظم و منسجم خود را در این سالن ادامه دهند.

وی افزود: ساخت و بهره‌برداری از خانه بدمینتون استان قزوین امسال اگر با حمایت‌های مسئولان انجام بپذیرد، یقیناً ضمن اینکه می‌تواند بارقه‌های امید را در دل ورزشکاران این رشته ورزشی زنده کند، موجب می‌شود تا بدمینتون استان قزوین هم بالاخره صاحب خانه شود.

سخن‌سنج با اشاره به اینکه تیم شهید رجایی قزوین سال گذشته در جریان رقابت‌های لیگ برتر عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، اظهار کرد: امیدوار هستیم در پایان مسابقات این فصل لیگ برتر بتوانیم در بین سه تیم بالایی جدول قرار بگیریم

به طور حتم ساخت خانه بدمینتون استان قزوین می‌تواند روند روبه رشد ورزش بدمینتون را در این استان احیا کند و موجب شود تا این رشته ورزشی بیش از گذشته  بتواند موفقیت‌های خود را تداوم بخشد.

انتهای پیام/77004/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول