اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سفرهای نوروزی تا 14 فروردین محقق شد

اسکان بیش ‌از یک میلیون گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اسکان بیش‌ از یک میلیون گردشگر در این استان خبر داد و گفت: گچساران رتبه نخست اسکان مسافران نوروزی را داشته است.

اسکان بیش ‌از یک میلیون گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به ورود گردشگران به شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به پایان تعطیلات تنها آمار اسکان مسافران به شهرستان‌های استان مشخص شده که تا پایان روز 14 فروردین یک میلیون و 336 هزار و 409 نفر گزارش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که شهرستان گچساران بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بر اساس آمار شهرستان لنده کمترین اسکان نوروزی را داشته است.

این مسئول بر اساس آمار اسکان؛ شهرستان‌ها را به ترتیب رتبه و اسکان گردشگران؛ گچساران را 478 هزار و 293 هزار نفر، بویراحمد با 35 هزار و 111 نفر، کهگیلویه با 162 هزار و 345 نفر، باشت 132 هزار و 132 گردشگر، دنا 92 هزار و 78 نفر، بهمئی با 52 هزار و 136 نفر، چرام 36 هزار و 616 نفر و لنده را با 27 هزار و 758 نفر عنوان کرد.

وی با تاکید بر این‌که کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مناطق طبیعی و بکر، پذیرای خیل عظیم گردشگران از جای جای کشور بود، گفت: با توجه به این‌که تاکنون آمار ورود گردشگران به استان مشخص نشده صرفا آمار اسکان بیان و تا چند روز آینده نیز مشخص و اعلام نهایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که 300 بقعه متبرکه و 600 جاذبه گردشگری، تاریخی و طبیعی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی سرزمین چهار فصل بود، گفت: به منظور معرفی مکان‌های گردشگری استان پایگاه اطلاع‌رسانی و پنج نمایشگاه محصولات محلی استان نیز برپا شده که استقبال خوبی از آن‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/82011/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول