اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد

ایمن‌سازی 141 باب مدرسه در حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: تاکنون 141 باب مدرسه در حاشیه راه‌های آذربایجان غربی ایمن‌سازی شده است.

ایمن‌سازی 141 باب مدرسه در حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

مجتبی رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 200 مدرسه در حاشیه راه‌های آذربایجان غربی قرار دارند و تاکنون 141 باب از این مدارس ایمن‌سازی شده و در این راستا امسال 2 هزار و 600 دانش‌آموز در 22 مدرسه استان آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 18 هزار و 398 دستگاه در بخش حمل و نقل در استان فعالیت دارند که توانایی جابه‌جایی کالا تا 12 میلیون تن در سال را دارا هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: این روند هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد و تعداد شرکت‌های مسافربری در حدود 100 واحد است.

رحمانی با بیان اینکه در سال 92، 407 نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری استان فوت کرده‌اند که در مقایسه با سال 91 بیش از هشت درصد کاهش یافته، ابراز داشت: در محورهای روستایی نیز 74 نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 باب مجتمع خدماتی و رفاهی با پیشرفت اجرایی 50 درصد در استان در دست اقدام است که با بهره‌برداری از آن‌ها مجموع مجتمع‌های خدماتی و رفاهی فعال در استان به 28 باب افزایش خواهد یافت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: 14 باب مجتمع خدماتی و رفاهی نیز در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی ساخته شده و در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این مجتمع‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای حمایت از این سرمایه‌گذاری نسبت به پرداخت تسهیلات بلاعوض تا سقف 100 میلیون تومان اقدام و طبق رایزنی‌های انجام شده با منابع طبیعی تغییر کاربری اراضی مورد استفاده به صورت رایگان است.

رحمانی گفت: ارتباط عمیق حمل و نقل با زندگی روزمره از نقطه نظر دسترسی به خدمات و رفاه اجتماعی و نقش اساسی آن در ارتقای سطح زندگی و رفاه اجتماعی بیانگر نقش فرهنگی و اجتماعی است که حمل و نقل می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/61005/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول