اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ارومیه:

ملت ایران ذره‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌ غرب عقب‌نشینی نخواهد کرد

امام جمعه ارومیه با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر غرب در قبال ایران، تأکید کرد: ملت ایران ذره‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ملت ایران ذره‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌ غرب عقب‌نشینی نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران بر رعایت تقوای الهی در ابعاد مختلف زندگی، اظهار داشت: با عنایات الهی، پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و عزم همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مشکلات اقتصادی کشور نیز در سال جدید رفع خواهد شد.

وی در بخشی از خطبه‌های خود به اهمیت ادای نماز جمعه در دین مبین اسلام اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه، نماز عبادی سیاسی بوده و به اندازه‌ای در اسلام دارای اهمیت است که خداوند سوره‌ای را به این منظور نازل کرده و در آن بر لزوم برپایی نماز جمعه تأکید کرده است.

نماز جمعه؛ تبلوری از اتحاد و اتفاق مسلمانان است

قریشی همچنین با اشاره به پاداش‌های دنیوی و اخروی ادای نماز جمعه، گفت: برپایی صفوف نماز جمعه در جوامع اسلامی نشانگر اتحاد و اتفاق مسلمانان است که می‌تواند در سختی‌های دنیا و آخرت گره‌گشای افراد باشد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف در ایام فاطمیه در شهرستان ارومیه و حضور گسترده مردم در این مراسم‌ها، گفت: باید روش زندگی آن بزرگوار الگویی برای همه مسلمانان عالم باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برابری زن و مرد در دین اسلام، تقوا را تنها عامل برتری افراد نسبت به یکدیگر اعلام و تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای واهی غربیان مبنی بر عدم توجه اسلام به ارزش زن در جامعه، در دین اسلام زنان از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار هستند که نمونه‌ای از این مسئله را می‌توان در اشتیاق بسیاری از فقها و مراجع تقلید در زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به وضوح مشاهده کرد.

دولتمردان ایرانی ذره‌ای در برابر غرب عقب‌نشینی نخواهند کرد

وی همچنین در ادامه به تصویب قطعنامه کمیته خارجی پارلمان اروپا علیه ایران طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام غربیان و ادعای آنان مبنی بر عدم رعایت دموکراسی در ایران از طریق زیر سؤال بردن صحت انتخابات سال گذشته نشانه دور تازه‌ای از مداخلات آنان در ایران است که این اقدام آنان قطعا با ایستادگی و مقاومت ملت ایران همراه خواهد شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نکوهش عقب‌نشینی در برابر ظالمان، گفت: در این قبیل مسائل که مصلحت نظام در آن دخیل است، عقب‌نشینی هرگز جایز نبوده و فضا را برای پیشروی بیشتر دشمنان و زیاده‌خواهی‌های آنان فراهم خواهد کرد.

قریشی خطاب به مسئولان و ملت مومن و متعهد ایران اسلامی، تأکید کرد تا با حفظ روحیه اتحاد و همبستگی خود  برای پاسداری از عزت و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش کرده و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه خود در این مسیر قرار دهند.

انتهای پیام/61006/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول