اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

صدور قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا نتیجه اعتماد به طرف‌های غربی است

امام جمعه ایلام گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا نتیجه اعتماد به طرف‌های غربی و رهاورد سفر خانم اشتون به ایران است.

صدور قطعنامه ضد ایرانی توسط پارلمان اروپا نتیجه اعتماد به طرف‌های غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مفاد قطعنامه به عنوان راهبرد اتحادیه اروپا دارای مطالب خلاف واقع از جمله زیر سؤال بردن صحت انتخابات پرشور حماسی ریاست جمهوری سال 92 که به پیروزی جناب آقای دکتر روحانی منجر شد است.

وی ادامه داد: جای تعجب است که در کشورهای اروپایی همواره پایین‌ترین درصد مشارکت را در انتخابات خود دارند چگونه به خود اجازه می‌دهند به ملت ایران که در 35 سال گذشته بالاترین درصد مشارکت را در انتخابات به نمایش گذاشته است توهین و بی‌احترامی کند متأسفانه موضع‌گیری‌های وزارت خارجه منفعلانه و توأم با ضعف بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نباید در این مورد سکوت کند بلکه باید با موضع‌گیری قوی و فعال در برابر توهین‌های مکرر و روزانه کشورهای غربی اقتدار و عزت ملت و نظام اسلامی را به نمایش بگذارد. قطعاً دخالت کشورهای اروپایی در مسائل داخلی ایران نتیجه سهل‌انگاری و عدم موضع قاطع و انقلابی دستگاه دیپلماسی ما است.

لطفی تصریح کرد: خوش‌بینی بی‌حد جریان‌های اصلاح‌طلب در داخل، آمریکا و متحدانش را گستاخ کرد که این چنین وقیحانه به ملت ایران توهین کنند. پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب از آغاز مذاکرات ایران با 1+5 و توافق ژنو مبنی بر عدم صداقت طرف‌های غربی و بهانه‌جویی‌های مختلف یکی بعد از دیگری تحقق پیدا کرد تا آمریکا بعد از مسئله هسته‌ای مسئله حقوق بشر را شرط توافق هسته و لغو تحریم‌ها مطرح می‌کند.

نمایندگان ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: ابتدا در یک اقدام زشت توسط سازمان ملل و دبیر کل ضعیف و مزدور و بعد کنگره آمریکا و امروز هم پارلمان اروپا هماهنگ مسئله‌ای به اصطلاح نقض حقوق بشر، رفع حصر سران فتنه و ملاقات با آنها در یک قطعنامه عنوان کردند و افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران را نیز مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت و مجلس اولاً پاسخ کوبنده و قاطعی به پارلمان اروپا بدهند و نباید اجازه افتتاح جاسوس‌خانه به آنها بدهند چرا که آنها بزرگ‌ترین توهین را به ملت و دولت و شخص رئیس جمهور را در این قطعنامه روا داشتند، قطعاً هدف ‌آنها از افتتاح دفتر جاسوسی و تماس با سران فتنه و ضد انقلاب داخلی است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و افزود: روز ملی فناوری یکی از روزهای بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است، دانشمندان جوان و متعهد با عزم ملی و مدیریت جهادی پیچیده‌ترین دانش‌ها را که در انحصار چند کشور قدرتمند جهان بود به دست آوردند.

امام جمعه ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن با تعطیلات نوروز اشاره کرد و ادامه داد: طبیعتاً فضای کشور با فرهنگ فاطمی عجین شده و قطعاً ملت ولایتمدار و متعهد ایران با الهام‌گیری از تعالیم و آموزه‌های فاطمه زهرا (س) و فرزندان معصوم او سال 93 که توسط رهبر فرزانه به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد با همتی مضاعف شروع می‌کنند.

لطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت خدمتگزار مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای احیای کشاورزی استانهای خوزستان و ایلام اختصاص داده است باید مسئولان دقت کنند این مبلغ عادلانه بین این دو استان توزیع شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ضمن تشکر ویژه از دولت و رئیس‌جمهور مهم این است که این مبلغ عادلانه توزیع شود نمایندگان مجلس باید به جد پیگیری کنند که همسایه قدرتمند ما بیشترین سهم را به خود اختصاص ندهد چون زمزمه‌هایی وجود دارد که قصد دارند مبلغ ناچیزی را به استان ایلام اختصاص دهند.

انتهای پیام/2246/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول