اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

مسئولان الگویی از اقتصاد در کشور ارائه دهند

امام جمعه چالوس با تأکید بر اینکه امروز جنگ آمریکا علیه ما جنگ اقتصادی است، گفت: اکنون وظیفه همه دست‌اندرکاران ‌است تا الگویی از اقتصاد را در کشور ارائه دهند و طراحی کنند که در شرایط جنگ پیش برود.

مسئولان الگویی از اقتصاد در کشور ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 18 فروردین روز سلامتی، اظهار داشت: سلامتی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است و یکی از اساسی‌ترین و زیربنایی‌ترین عامل کمال و پیشرفت جامعه است.

وی به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا و روز ملی فناوری هسته‌ای در روز 20 فروردین اشاره کرد و گفت: این موفقیت با استقامت، پایمردی و حضور در صحنه ملت ایران و تلاش علمی و تحقیقاتی دانشمندان و نخبگان علمی کشور به‌دست‌ آمده‌ است که در پای آن خون داشنمندان شهید هسته‌ای ریخته شده است و هر گز از این جایگاه عقب‌نشینی نخواهد کرد.

راشدی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی هرگاه کشوری را در راستای منافع و اهداف خود ببینند و وقتی که ببینند منافعشان در آن کشور تامین نمی‌شود او را از هرگونه حقی محروم و ممنوع می‌کنند.

امام جمعه چالوس به تشریح چگونگی دست‌یابی به فناوری هسته‌ای در کشورمان پرداخت و اذعان داشت: اگرچه در سال 1335 با تشویق آمریکا به دولت ایران موافقت‌نامه هسته‌ای با آمریکا امضا شد و ایران رسما عضو سازمان انرژی اتمی درآمد و تاسیساتی را هم در ایران فراهم کردند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی غرب و آمریکا از ادامه همکاری با ایران خودداری کردند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی تهدیدها ایران وقتی دید غربی‌ها نمی‌خواهند ما به فناوری دست یابیم، خودش اقدام کرد و تصمیم گرفت به این فناوری برای استفاده در مراکز علمی، پژوهشی پزشکی، صنعتی و کشاورزی برسد.

این مسئول ابراز داشت: دشمنان در مقابل توانمندی و موفقیت ایران تاب تحمل نداشتند و مجبور شدند  پیشنهاد مذاکره دادند و به ناچار توافقنامه را امضا کردند و حق ایران را به رسمیت شناختند.

وی طرح موضوع "گزینه نظامی" توسط امریکا را بهانه‌ای جهت نرسیدن به مقصود عنوان کرد و گفت:  آنها اخیرا حرف تکراری گزینه نظامی را مطرح کردند و شرکت‌های بین‌المللی را تحت فشار قرار دادند، بحث حقوق بشر را مطرح کردند اما آنچه را که واقعیت دارد این حرف‌ها بهانه است چرا که اینها درباره ایران جز با تغییر نظام سیاسی راضی نیستند.

راشدی اعلام داشت: ایران اسلامی برای آمریکا از بمب هسته‌ای سخت‌تر و غیرقابل تحمل‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ آمریکا علیه ما جنگ اقتصادی است بیان داشت: اکنون وظیفه همه دست‌اندرکاران ‌است تا الگویی از اقتصاد را در کشور ارائه دهند و طراحی کنند که در شرایط جنگ پیش برود.

امام جمعه چالوس، تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی را مهم خواند و افزود: باید به تحریم‌ها با دید فرصت نگاه کرد و با توجه به واقعیات و شناسایی امکانات و ظرفیت‌ها و حرکت به‌سوی رسیدن به آن هدف اقدام کرد و این همان اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان یادآور شد: در موازات بهینه کردن اقتصاد مقاومتی باید به امر فرهنگ به‌عنوان یکی از اهداف مورد تهاجم دشمن توجه کرد.

انتهای پیام/86028/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول