اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان:

رسانه‎های افغان در روز انتخابات از انتشار فوری رویدادهای امنیتی خودداری کنند

سازمان حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان به همراه بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه این کشور از تمام رسانه‌های داخلی و خارجی حاضر خواستند در روز انتخابات ریاست جمهوری از انتشار فوری حوادث مربوط به رویدادهای ناگوار امنیتی این کشور خودداری کنند.

رسانه‎های افغان در روز انتخابات از انتشار فوری رویدادهای امنیتی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، سازمان حمایت‎کننده رسانه‎های آزاد افغانستان (نی) و بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) در یک نشست خبری در کابل، از رسانه‎های افغانستان خواستند تا در روز انتخابات در صورت وقوع روی‎دادهای تروریستی، از انتشار فوری آن خودداری کنند و انتشار آن را تا زمان پایان رأی‎دهی به تعویق اندازند.

«نی» و «فیفا» طی یک اعلامیه مشترک از خبرنگاران و رسانه‎ها خواستند که در روز انتخابات با دقت بیشتری گزارش دهی کنند و شمارش آرا را در محلات رای‎گیری زیر ذره‎بین نظارتی خود قرار دهند تا انتخابات این کشور به صورت سالم پایان یابد.

«صدیق الله توحیدی»، رئیس مرکز حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) در این نشست خبری اظهار داشت: رسانه‎ها و خبرنگاران باید به عنوان چشم و گوش مردم و نهادهای نظارت کننده عمل کرده و هرگاه تخطی و تقلبی را مشاهده کردند در اسرع وقت آن را گزارش دهند.

«محمد نعیم ایوب زاده»، رئیس عمومی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان(فیفا) نیز به تلاش‎ها برای نظارت به انتخابات اشاره کرده و گفت: بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان 7 هزار نفر را برای نظارت بر انتخابات آموزش داده تا روز انتخابات در 34 ولایت این کشور از جریان رأی‎دهی و شمارش آرا به درستی و بی‎طرفانه نظارت کنند.

گفتنی است که از ساعت 12 شب گذشته، دوره سکوت انتخاباتی آغاز شده و هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات، اعم از ریاست جمهوری و شورای ولایتی حق تبلیغات ندارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول