اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۱۳۰

هشدار وزارت دفاع افغانستان نسبت به انجام اقدامات خرابکارانه در جریان انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با تأکید بر آمادگی‎ این وزارت برای تأمین امنیت انتخابات اظهار داشت: هر نوع فعالیتی که مانع شرکت مردم در انتخابات شود، سرکوب خواهد شد.

هشدار وزارت دفاع افغانستان نسبت به انجام اقدامات خرابکارانه در جریان انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ظاهر عظیمی»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک با مسئولان نیروهای ویژه افغانستان در کابل گفت: با هر نوع فعالیت تروریستی در جریان برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد.

عظیمی افزود: امنیت در افغانستان برای برگزاری انتخابات تأمین است و هیچ شهروندی نباید از این بابت نگرانی داشته باشد.

وی خطاب به ملت افغانستان گفت که حضور آن‎ها در پای صندوق‎های رأی پاسخی دندان شکن به دشمنان آنهاست که می‎خواهند آینده این کشور را یکبار دیگر خراب کنند.

وی به وضعیت امنیتی انتخابات روز (شنبه) هفته آینده این کشور اشاره کرد و گفت که امنیت این انتخابات نسبت به دور گذشته بهتر شده است.

به گفته وی، در اکثر مناطق این کشور هم‎اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی به حالت آماده‎باش قرار گرفته و نمی‎گذارند دشمنان افغان‎ها دست به فعالیت‎های تروریستی زنند.

وی همچنین تأکید کرد، وزارت دفاع افغانستان چرخ بال‎های جنگی را نیز آماده کرده و در صورت فعالیت دشمن به آن‎ها حمله خواهند کرد.

به گفته عظیمی، وزارت دفاع افغانستان در 2 ماه گذشته بیش از 300 عملیات از پیش برنامه‎ریزی شده را با موفقیت کامل انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار برنامه‎های امنیتی این وزارت از سایت رسمی طالبان گفت که آن برنامه از این وزارت نیست.

به گفته وی، برنامه وزارت دفاع افغانستان محرمانه بوده و به دست هیچ گروه و فردی نرسیده است و برنامه منتشر شده توسط طالبان نیز اشتباه است.

عظیمی در پایان با اشاره به حوادث اخیر تروریستی تاکید کرد، این حملات بیانگر توانایی طالبان نیست، بلکه ناتوانایی آن‎ها را نشان می‎دهد.

در ادامه این نشست خبری، «جلال الدین یفتلی» یک فرمانده وزارت دفاع افغانستان نیز گفت که مسئولان امنیتی این کشور آماده مقابله با هر نوع حمله و فعالیت تروریستی دشمن است.

یفتلی افزود: مسئولان این وزارت همیشه آماده دفاع از افغانستان بوده و از هیچ نوع فعالیت دشمنان این کشور هراس ندارند.

وی همچنین نیروهای امنیت افغانستان را یکی از بهترین نظامیان در سطح کشورهای منطقه دانست و گفت در اکثر کشورهای منطقه نظامیان آن‎ها به این حد توانایی دست نیافته‌اند.

مقام‎های وزارت کشور و دفاع افغانستان بارها از تأمین امنیت روز برگزاری انتخابات اطمینان داده و خواستار شرکت پرشور مردم در این روند سرنوشت ساز شده‎اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول