اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد

پیروی از هواهای نفسانی مهمترین عامل خروج انسان از مسیر الهی

امام جمعه پیرانشهر پیروی از هواهای نفسانی را مهمترین عامل خروج انسان از مسیر الهی عنوان کرد.

پیروی از هواهای نفسانی مهمترین عامل خروج انسان از مسیر الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر، ماموستا مصطفی محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی در تمام ابعاد زندگی، اظهار داشت: تقوا مهمترین عامل برای سعادت و رستگاری انسان‌ها است.

وی افزود: تقوا عامل سنجش اعمال انسان و برتری آنها نسبت به یکدیگر است که لازمه آن پروا داشتن از خداوند در تمام لحظات عمر است.

محمودی با اشاره به آیات قرآنی و روایات متعدد از ائمه معصوم علیهم‌السلام در این ارتباط، گفت: عالم محضر خداوند است و هیچ انسان مومن و خداشناسی نباید در محضر خداوند جرأت انجام کارهای ناپسند را داشته باشد.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: خداوند در تمامی حالات ناظر بر اعمالمان بوده و بر اساس احادیث قدسی، از رگ گردن نیز به بندگان خود نزدیک‌تر است.

وی همچنین در ادامه به موضوع حجاب در برابر حقایق و واقعیات اشاره کرد و افزود: متاسفانه به سبب دنیاپرستی و پیروی از هواهای نفسانی، حجاب‌هایی در برابر حقایق برای انسان‌ها قرار می‌گیرد که این حجاب‌ها قدرت تشخیص حقایق را از فرد گرفته و چه بسا او را به بیراهه می‌کشانند.

محمودی تقویت ایمان به خداوند و اعتقاد به معاد را عامل برداشته شدن این حجاب‌ها عنوان کرد و گفت: لازم است بندگان الهی با سرمشق قرار دادن زندگی اولیای الهی، در مسیر صراط مستقیم الهی گام بردارند تا به سعادت ابدی نایل شوند.

انتهای پیام/61006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول