اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مریوان:

بهار فرصتی برای احیای نفس انسان‌هاست

امام جمعه مریوان گفت: زنده‌ شدن دوباره طبیعت نشان از قدرت خداوند متعال است و فرصتی برای احیای نفس و حس نوع‌دوستی انسان‌ها خواهد بود.

بهار فرصتی برای احیای نفس انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مریوان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی فرصتی برای انسان‌ها پیش می‌آید تا با زنده شدن دوباره طبیعت و شکوفه دادن درختان دل‌های خود را صاف کرده و از غبارهای موجود پاک کنند و بیش از هر بار دیگری به نوع‌دوستی بپردازند.

شیرزادی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی افراد زیادی برای دیدن جاذبه‌های گردشگری مریوان به این شهرستان سفر خواهند کرد، افزود: مردم و مسئولان این شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی باید بیش از پیش خود را آماده کنند و با مهمان‌نوازی به شیوه‌ای که همان دستور الهی است، سفر خوشی را برای این عزیزان فراهم کنند.

وی اظهار داشت: مردم در این ایام همانگونه که به تفریح و خوش‌گذرانی‌ می‌پردازند باید مراعات طبیعت را نیز داشته باشند و با مهربانی با آن رفتار کنند، به شیوه‌ای که بعد از اتمام تفریح آثار مخربی روی زمین از خود بر جای نگذارند.

امام جمعه مریوان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به وضعیت بازار، گفت: کسبه باید رعایت حال مشتریان خود را داشته و مواظب باشند با کم‌فروشی و یا گران‌فروشی آسایش و امنیت بازار موجود را برهم نزنند و خود را گناهکار نکنند.

وی کم‌فروشی را یکی از گناهان کبیره عنوان کرد و افزود: کم‌فروشی و گران‌فروشی خود یک گناه بسیار بزرگی است که این‌گونه کسبه‌ها خود را دچار آن می‌کنند.

شیرزادی افزود: در ایام سال جدید و نو شدن زندگی طبیعت کسبه بازار باید نو شدنی در امر معاملات روزمره خود داشته باشند چراکه این دنیا فانی است و می‌گذرد و آنچه که می‌ماند نام نیک یا بد انسان‌هاست.

انتهای پیام/79017/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول