اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

حضرت فاطمه زهرا (س) عرش‌نشینی که اسوه فرش‌نشینان است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ایشان عرش‌نشینی است که برای فرش‌نشینان بهترین اسوه و الگو است.

حضرت فاطمه زهرا (س) عرش‌نشینی که اسوه فرش‌نشینان است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم برای معرفی حضرت زهرا(س) سنگ تمام گذاشته است اظهار کرد: خداوند در بیش از 30 آیه در قرآن به بیان مقام و منزلت ایشان پرداخته است.

وی با اشاره به خلقت حضرت زهرا (س) افزود: عالم روح فاطمه با عالم ارواح دیگران متفاوت است در واقع خلقت روح حضرت فاطمه زهرا پیش از خلقت ابوالبشر بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به روح بزرگ و مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) حضرت جبرئیل بارها بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شده است و ایشان نیز مطالب را به حضرت علی (ع) ابلاغ می‌کردند.

نجاریان‌زاده با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) همواره در برابر ظلم و ستم می‌ایستاد و از ولایت امام علی (ع) دفاع می‌کرد گفت: خطبه‌های ایشان دنیای معرفت است و از عظمت روح آن حضرت حکایت دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) عرش‌نشینی بود که برای ما فرش‌نشینان الگو و اسوه است، ایشان در همه امور زندگی از تربیت فرزند گرفته تا حجاب، عفاف و متانت الگو بوده و هستند در واقع منزل ایشان تربیت‌گاه زنان است و پیروی از نحوه زندگی آن حضرت پیروزی و سعادتمندی را نصیب آدمی می‌سازد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه خانه حضرت زهرا (س) مورد توجه ویژه پیامبر(ص) بود یادآور شد: عده‌ای از توجه پیامبر به خانه آن حضرت در اثر حسادت ناراضی بودند و تحمل این عظمت را نداشته و به رغم به آتش کشیدن خانه آن حضرت نتوانستند آتش عطش تشنگان حقانیت را خاموش کنند. در واقع این خانه مکانی امن برای مظلومان و سپری در برابر ظالمان بود.

انتهای پیام/78008/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول