اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

فاطمه (س) فلسفه خلقت عالم و آدم است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه بانوان مسلمان با تأسی از زندگانی حضرت زهرا(س) حامی و پشتیبان ولایت فقیه باشند، گفت: فاطمه(س) فلسفه خلقت عالم و آدم است.

فاطمه (س) فلسفه خلقت عالم و آدم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعدازظهر امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در جمع عزاداران یاس کبود نبوی در شهر حسن‌آباد یاسوکند ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی بزرگ اسلام بر تأسی و الگوپذیری از زندگی آن بانوی صدیقه تاکید و اظهار کرد: سیره زندگانی حضرت فاطمه الگوی کاملی از انسانیت، فضیلت و ارزش‌های متعالی است و تأسی از زندگانی سراسر نور و معرفت این بانوی بزرگوار بر همگان ضروری است.

وی بر اهتمام بیش از پیش روحانیون و اندیشمندان اسلامی جهت معرفی زندگانی و سیره ائمه اطهار به جهانیان و به کارگیری شیوه زندگی آنان در جامعه اسلامی تأکید کرد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، حضرت زهرا(س) کوثر خدا و جلوه جمال و تفسیر جلال خداوندی آموزگار بزرگ اسلام‌شناسی و معرفت‌شناسی هستند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت صدیقه کبری عنایت کرد، گفت: هدیه ملکی همان فدک و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) است که تمامی عالم بر پایه این اذکار است.

شاهرودی با بیان اینکه بانوان مسلمان ایرانی با الگو قرار دادن سیره زندگی حضرت فاطمه(س) راه سعادتمندی را می‌پیمایند، گفت: روش زندگی حضرت فاطمه(س) الگوی کامل زندگی اسلامی است.

12 فروردین روز تبلور مردم‌سالاری دینی

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به 12 فروردین روز استقرار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 12 فروردین روز تبلور مردم‌سالاری دینی و مجد و عظمت امت ایران است.

وی از 12 فروردین به عنوان سند عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی یاد کرد و گفت: رأی بیش از 98 درصدی ملت ایران در 12 فروردین به نظام جمهوری اسلامی ایران بیانگر ولایتمداری و استقلال همه‌جانبه آنان است.

به گفته شاهرودی، مردم با رأی خود در یوم‌الله 12 فروردین نشان دادند که همواره پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و یک دم از دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های آن غافل نخواهند شد.

وی با بیان اینکه روز 12 فروردین روز پر از خیرات و برکات برای ایران اسلامی است این روز را روز استقرار حکومت خداوند بیان و تصریح کرد: آحاد جامعه و مسئولین باید با وحدت و همدلی و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه این انقلاب را به سر منزل موفقیت برسانند و به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کنند.

عزم ملی و مدیریت جهادی در راستا تحقق شعار سال

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود در ارتباط با نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» بر عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تحقق شعار سال تأکید کرد.

وی با بیان اینکه پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب ابتدای هر سال جهت‌گیری کلی آن سال را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: این پیام‌ها به طور معمول بنا بر نیاز و یا مشکلاتی که در کشور به دلایل مختلفی شکل گرفته است، اعلام می‌شود و تحقق شعار امسال ضروری‌ترین نیاز کشور است.

به گفته شاهرودی، ارتقای شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی دو مسئله خطیر در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه مردم و به ویژه مسئولان قرار گرفته و در راستای پیشبرد فرامین رهبری در این خصوص نیز از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

وی با بیان اینکه باید با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبری در خصوص فرهنگ و دغدغه‌های ایشان از تهاجم فرهنگی جلوگیری کرد، اذعان داشت: توسعه و پیشرفت اقتصادی لازمه پیشرفت و توسعه و ارتقای فرهنگ دینی اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان لازمه پیروزی در عرصه فرهنگ را عزم عمومی عنوان کرد و گفت: صرفا مسئولان نمی‌توانند به این مهم دست یابند و در کنار وحدت مسئولان در این راستا عزم عمومی جهت پیشرفت و پیروزی در عرصه فرهنگ اسلامی نیاز است.

انتهای پیام/79015/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول