اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه برگزاری مراسم فاطمیه در شرق هرمزگان صورت گرفت

برگزاری همایش فاطمه‌شناسی در بندر سیریک

بخش قابل توجهی از بانوان سیریکی علاوه بر شرکت در مراسم سالروز شهادت فاطمه (س)، در همایش فاطمه‌شناسی که در این شهرستان بندری برگزار شد نیز شرکت کردند.

برگزاری همایش فاطمه‌شناسی در بندر سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک واقع در منطقه شرقی هرمزگان، فرماندار این شهرستان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این همایش گفت: همایش فاطمه شناسی به مناسبت سالروز شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و با محوریت شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) با مشارکت جمع کثیری از بانوان در حسینیه ثارالله شهید مردان بخش بمانی برگزار شده است.

محمد اسفندیاری افزود: در این همایش که به صورت تخصصی در زمینه‌های اصل مشارکت در امور زندگی، اهمیت دادن به تربیت فرزندان، فرمان‌پذیری حضرت زهرا (س) از حضرت علی (ع)، آگاهی به اوضاع و شرایط اجتماعی و سیاسی، حاکمیت انضباط، نظم و برنامه بر زندگی حضرت زهرا (س) و فرزندان او و عفت و حجاب از نگاه حضرت زهرا (س) پرداخته می‌شود.

نماینده عالی دولت و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: ترویج حجاب و صیانت از کرامت انسانی زنان از پیام‌های الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) است که باید زنان مسلمان به ویژه زنان ایران به آن توجه داشته باشند و در جامعه امروز که تمام زنان هر کدام به نحوی در جامعه مشغول به کار و فعالیت هستند، با حفظ ارزش‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دهند تا حرمت و احترام زن در جامعه حفظ شود.

این مسئول ابراز داشت: همچنین به مناسبت دهه فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم محفل انس با قرآن با حضور 5 نفر از قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی در مسجد سلمان فارسی اهل سنت شهر بندر کوهستک شهرستان سیریک برگزار شد.

اسفندیاری اضافه کرد: دخت نبی مکرم اسلام با موضع‌گیری‌های صریح برای دفاع از ولایت و جانشینی علی (ع) به رابطه بین سیاست و دیانت تاکید و با قاطعیت و انعطاف‌ناپذیرى در مسیر حاکمیت حق با تمام توان، از اهداف و آرمان‏‌هاى ناب و اصیل دینى که برخاسته از قرآن و سنت رسول خدا (ص) بود، دفاع کرد.

وی اظهار داشت: مراسم زنجیرزنی، عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان سیریک در شهر بندر کوهستک، شهر سیریک، شهر گروگ و روستاهای پالور، گچینه، روتان، شهید مردان، کنارجو، دودر، واداشت و گرائیگ با حضور هیئت‌های عزاداری و زنجیرزنی و دوستداران و محبان اهل بیت (ع) با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و دادن غذاهای نذری با شکوه و عظمت برگزار شده است.

انتهای پیام/88001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول